Aanmelden als auteur

Ben jij een expert in het informatie- & document management domein?
Wil je graag je kennis delen op een professioneel kennisplatform?
Auteur worden bij Docufacts? Dat kan!

Docufacts altijd op zoek naar ervaren schrijvers die gepassioneerd en inspirerend kunnen schrijven over informatie- en documentmanagement in de Digitale Organisatie, zodat organisaties hun documentverwerking, bedrijfsprocessen, content- en informatiebeheer en klantcommunicatie kunnen verbeteren.

Als je auteur wilt worden, dan zijn dit de redactionele spelregels:

  • We plaatsen alleen inhoudelijke artikelen, gericht op het delen van kennis en visie, we plaatsen geen promotionele content.
  • Als auteur schrijf je op persoonlijke titel (en niet uit naam van een organisatie). Juist jouw mening maakt een artikel interessant. De organisatie waarvoor je werkt kan uiteraard wel bij je naam en in je profiel vermeld worden.
  • Artikelen dienen in principe als eerste te worden gepubliceerd bij Docufacts en kunnen daarna worden gepubliceerd op andere sites onder de vermelding ‘eerder gepubliceerd op Docufacts’.
  • Artikelen op Docufacts gaan over tips, trends, innovaties en verbeteren in de praktijk, daar ligt onze focus.
  • Onze lezers zijn veelal professionals, daarom gaat kwaliteit boven kwantiteit. Docufacts biedt ruimte voor een korte inspirende tip maar ook voor inhoudelijke verdieping. Het gaat om de toegevoegde waarde voor ons lezerspubliek.

Hoe wordt je auteur?

Auteur worden bij Docufacts vraagt een paar voorbereidende stappen. Dit zijn:

  • Schrijf een artikel op basis van bovenstaande spelregels
    • Geef aan bij welk thema het artikel volgens jou het beste past
    • Voeg een afbeelding toe van 460×200 pixels
  • E-mail het artikel in (.doc) aan [email protected]
  • E-mail ook de informatie voor je persoonlijke profiel
    • Voor en achternaam
    • E-mail adres
    • Telefoon (aangeven publiek in profiel of privé houden)
    • Naam van de organisatie of website
    • Sociale Media Accounts (Twitter, LinkedIn, Google+, Facebook)
    • Korte omschrijving ‘Who is’ voor je profiel
    • Korte omschrijving van je expertise/deskundigheden
    • Foto met de afmeting 460×200 pixels
    • Foto met de afmeting 120×120 pixels
  • Geef aan over welke thema’s je wilt schrijven en met welke frequentie

De redactie van Docufacts beslist of het artikel van voldoende kwaliteit is voor publicatie.

Content Marketing Auteur?

Schrijft u content marketing artikelen voor uw organisatie of opdrachtgever, dan dient deze member te worden van Docufacts.

Heb je een vraag?

  • Stuur je vraag naar [email protected]

 

Uitgangspunten bij het schrijven

Uitgangspunt voor de redactionele artikelen is de vakinhoudelijkheid en uw deskundigheid, niet uw product of naamsbekendheid. De artikelen moeten helder geschreven en leesbaar zijn voor een brede lezersgroep en dragen bij aan de kennis en het inzicht van de lezer over het beschreven onderwerp.

Lezers waarderen het zeer als u hen informatie geeft waar ze direct nut van hebben. Bijvoorbeeld een compacte heldere samenvatting, belangrijke marktontwikkelingen, voor- en nadelen, checklists, aandachtpunten, valkuilen, voorwaarden voor succes.

Redactionele artikelen op Docufacts horen geen lange verhalen te zijn. Een compacte heldere inhoud is beter. Onderwerpen of aspecten kunnen over meerdere artikelen worden gespreid. Voor het uitdiepen van een onderwerp kunt u beter een whitepaper of solutionpaper gebruiken. Docufacts kan u hierin adviseren.

Commerciële toevoegingen, verwijzingen naar eigen producten, verkoop stimulerende aanwijzingen, etc. zijn niet gewenst. Eveneens is ongewenst, zodra zij puur vanuit marketing, communicatie of verkoop worden geschreven. Voor de lezer is aanvullende informatie eenvoudig te vinden via de themapagina’s op Docufacts.

Een aantal handige tips:
1. Houdt u aan één probleemstelling. Alle problemen tegelijkertijd oplossen, kan toch niet.
2. Beschrijf het artikel vanuit perspectief van de lezer, zodat het de documentprofessional, facilitair manager, inkoper, ICT manager of eindgebruiker vooruit helpt.
3. Vermijd het gebruik van uw organisatienaam. Die staat al bij uw bedrijfsprofiel.
4. Prijs niets aan. U schrijft als deskundige. Dat komt ook veel beter over op de lezer.
5. Hang de oplossing niet op aan uw eigen systeem. Dat komt ongeloofwaardig over.

Print Friendly