Docufacts

Agenda

Overzicht van seminars, evenementen, opleidingen en vakbeurzen welke worden georganiseerd in Nederland en Europa.

(aanmeldingen voor de agenda richten aan redactie@docufacts.nl. informeer naar de voorwaarden)

Sep
18
Thu
2014
Paperless Office Challenge 2014
Sep 18 @ 4:00 pm – 10:00 pm

Noordwijk, 18 augustus 2014 – Veel professionals willen hun papierverbruik verminderen, maar weten niet welke software en applicaties er zijn die papierloos werken mogelijk maken. Innovatiehuis Decos, dat sinds 2011 volledig papierloos werkt, houdt daarom op donderdag 18 september de ‘Paperless Office Challenge’, een interactief seminar met tips en trucs voor papierloos werken.

Tijdens het seminar worden deelnemers bekend gemaakt met digitale oplossingen voor het papierloos werken en hoe verschillende praktische uitdagingen kunnen worden opgelost. Het seminar vindt plaats in het honderd procent papierloze kantoor van Decos. De keynote tijdens het seminar wordt verzorgd door Peter van Loevezijn, schrijver van het boek ‘Je iPad als mobiel kantoor’. Loevezijn heeft veel applicatiekennis en zal vertellen hoe papierverbruik verminderd kan worden door slim gebruik te maken van de iPad. Daarnaast worden deelnemers in een brainstormsessie uitgenodigd te bedenken welke stappen ze zelf kunnen zetten om van hun eigen organisatie een ‘paperless office’ te maken.  Het programma wordt afgesloten met een borrel.

‘Al sinds jaar en dag wordt veel papier gebruikt in het kantoor en mensen kunnen zich daarom vaak moeilijk voorstellen dat je ook zonder papier prima kunt werken,’ zegt CEO Paul Veger van Decos. ‘Wij bewijzen hier bij Decos het tegendeel. We werken hier echt honderd procent papierloos en hebben allerlei applicaties en slimme oplossingen bedacht om papier uit de organisatie te bannen.’

Paperless Office Award
Na de Paperless Office Challenge kunnen de bezoekers direct aan de slag met de plannen die ze tijdens de brainstormsessie hebben gemaakt. Maar daar blijft het niet bij, want Decos nodigt de deelnemers ook uit hun ervaringen te delen met de volgende groep enthousiastelingen tijdens een volgende seminar. Aan het einde van het jaar reikt Decos de ‘Paperless Office Award’ uit aan de organisatie die de meeste vorderingen heeft gemaakt.

Programma

16.00 – 17.00  Ontvangst en welkomstwoord van Paul Veger, CEO van Decos
17.00 – 18.00 Inspiratiesessie ‘de Introductie van papierloos werken bij Decos’

18.00 – 18.45 Diner (met een aantal kleine opdrachten)
18.45 – 19.45 Presentatie vanPeter van Loevezijn ‘Je iPad als mobiel kantoor’
19.45 – 21.00  Interactieve brainstorm om zelf de eerste stappen te zetten
21.00 – 22:00 Borrel

Kosten en aanmelding
Deelnemen aan het seminar kost 50 euro. Aanmelden kan via de website.

Tijd en locatie
De eerste Paperless Office Challenge vindt plaats op donderdag 18 september in het Decos-gebouw aan de Huygensstraat 30 in Noordwijk.

 Aanmelden

Sep
25
Thu
2014
Basware Experience
Sep 25 all-day

Na de succesvolle editie van vorig jaar, vragen wij uw aandacht voor de editie van 2014. De Basware Experience 2014 vindt dit jaar plaats op donderdag 25 september 2014. Reserveer deze datum alvast in uw agenda.

basware_door_icreative

De Basware Experience 2014 brengt u in contact met uw collega’s, Basware specialisten en leiders en visionairs op het gebied van P2P automatisering, overgang naar Alusta, nieuwe producten/features en e-factureren in de BeNeLux. Dit is de ultieme kans voor het uitwisselen van kennis, inzichten en ervaringen die betrekking hebben op het optimaliseren van processen, het verbeteren van prestaties en het voorleggen van uw ideeën aan uw branchegenoten. En u breidt uw netwerk uit met waardevolle en ongetwijfeld plezierige contacten.

Programma

We zijn druk bezig om het programma  compleet te maken.

Houdt deze pagina in de gaten, later volgt meer gedetailleerde informatie. Als u op voorhand vragen heeft neemt u gerust contact op.

Locatie

The Strip Conference Center
High Tech Campus 1
5656 AE Eindhoven

Routebeschrijving The Strip (NL-PL)

Aanmelden

Vul het Aanmeldformulier Basware Experience 2014 in om in te schrijven.

Oct
7
Tue
2014
Vakbeurs ECM – DMS Expo
Oct 7 – Oct 10 all-day
Vakbeurs ECM - DMS Expo @ Messe Stuttgart

DMS Expo is de grootste vakbeurs over input management, output management, document management, digitale postkamer, enterprise content management en data storage management in Europa en wordt gehouden in Duitsland.

Brochure

Seminar digitale facturen in MS Dynamics NAV
Oct 7 @ 9:00 am – 12:00 pm
Seminar digitale facturen in MS Dynamics NAV @ Houten | Utrecht | The Netherlands

Digitaliseren van inkomende en uitgaande facturen in MS Dynamics NAV door Quadira en ISProjects levert u forse besparingen op.

Kostenbesparingen zijn cruciaal in deze tijden en bij het verwerken en versturen van facturen kunt u veel besparen. Denk bij het verzenden van ongeveer 10.000 facturen per jaar aan een besparing op printing, handling en porto kosten van € 20.000 tot € 40.000 per jaar. Het digitaal verwerken van inkomende facturen levert u tot wel 70% aan besparingen op in onder andere personeel, papier en archiefruimte. Digitaliseren van zowel de inkomende als uitgaande facturen in MS Dynamics NAV is daarom een verstandige keuze.

Tijdens deze sessie geven wij een demonstratie van zowel het digitaal verwerken van de inkomende als de digitale distributie van de uitgaande facturenstroom. Ook komen klanten aan het woord. Zij vertellen u op verhelderende wijze over de praktijkervaringen met onze oplossingen.

Aanmelden

 

Programma

09:00
Ontvangst met koffie

09:30
Introductie ISProjects en Quadira

09.45
Demonstratie ISProjects: ISP-Invoice

10:30
Digitale factuurverwerking in de praktijk, Steven van Oeveren, Controller bij Bilfinger

11.00
Pauze

11.15
Demonstratie Quadira: Advanced Forms

11:45
E-Factureren in de praktijk, Jan Willem van Westerop, Applicatie Manager bij Vandeputte Medical

12.15
Vragen, afsluiting en een lunch

Oct
9
Thu
2014
Seminar elektronische factuurverwerking
Oct 9 @ 9:00 am – 1:00 pm

Seminar elektronische factuurverwerking 2014 Zwolle

Start: 09-10-2014 09:00
Eind: 09-10-2014 13:00
Locatie: Zwolle (exacte locatie ontvangt u na inschrijving)

Zowel een demonstratie van ISP-Invoice als de ervaringen van een klant komen hier uitgebreid aan bod. Deelname is uiteraard gratis.

Tijdens dit seminar laten wij u een uitgebreide demonstratie zien en vertellen wij over wat onze oplossing voor digitaal verwerken van inkomende facturen voor u kan betekenen.

Ook komt een van onze klanten aan het woord en vertelt u op verhelderende wijze over het leverancierskeuze- en implementatietraject en de praktijkervaringen met onze oplossing.

ProgrammaGastspreker:
Durk Veltman – Corporate Controller – CRH Structural

09:00
Ontvangst met koffie

09:30
Introductie ISProjects en ISP-Invoice
Martijn Delfgaauw – ISProjects

09.50
Demonstratie ISP-Invoice
Martijn Delfgaauw – ISProjects

10.30
Pauze

10.45
Vervolg demonstratie ISP-Invoice
Martijn Delfgaauw – ISProjects

11:30
ISP-Invoice in de praktijk
Durk Veltman – Corporate Controller – CRH Structural

12.00
Return on Investment
Martijn Delfgaauw – ISProjects

12.15
Vragen, afsluiting en een lunch

Wilt u meer weten over de inhoud van dit seminar, lees dan het seminar leaflet.

Inschrijven: Via formulier

XPLOR bijeenkomst
Oct 9 @ 1:00 pm – 5:00 pm
XPLOR bijeenkomst

Veranderen, hoe doe je dat?

Concrete praktijkcase over de transitie naar klantgedreven communicatie

Harco van Uden is CEO van Experience Travel – een aantal gespecialiseerde reisorganisaties die zich met luxe brands richten op de individuele reiziger in het hoogste marktsegment. In zijn presentatie zal hij ingaan op de motivatie voor de verandering naar klantgedrevenheid. Tevens zal hij de stappen beschrijven van het net afgesloten veranderproces waarin klantcommunicatie een belangrijke rol speelt.

Programma

We gaan de middag beginnen met Harco’s presentatie.

Vervolgens gaan we iets nieuws proberen – tenminste voor de Xplor gemeenschap. Doelstelling is om de toegevoegde waarde van onze bijeenkomsten te vergroten en die ligt vooral op het kunnen toepassen van de gepresenteerde informatie en het vertalen van het gehoorde naar jullie eigen werkomgeving. S.p.a.n.n.e.n.d.!

Afsluiting is met het vertrouwde hapje en een drankje en vooral veel napraten en netwerken.

 

Achtergrondinformatie

Centraal onderwerp voor onze bijeenkomsten in de volgende maanden zal de kloof zijn tussen kostgedreven operations en klantgestuurde business. Aan de ene kant is operations op zoek naar mogelijkheden om kosten te besparen, bijvoorbeeld via digitale kanalen. Aan de andere kant is de business op zoek naar mogelijkheden om de klantbeleving te verbeteren, bijvoorbeeld om via digitale klantcommunicatie meer te weten te komen over de klant en verbondenheid (engagement) te creëren. Dit zorgt voor onbegrip aan beide kanten met als gevolg dat de toegevoegde waarde van de huidige document-gerichte operatie niet meer duidelijk is.

Het kennisplatform Xplor Nederland speelt in op deze ontwikkeling en organiseert netwerk- en kennisbijeenkomsten gericht op de volgende vragen:

  • Hoe kan de ‘document manager’ zijn waarde propositie afstemmen op de behoeftes van de Nieuwe Stakeholders van klantcommunicatie: business, marketing, Customer Experience etc.?
  • Welke capabilities horen bij de nieuwe waarde propositie?
  • Welke capabilities zijn er al en welke moeten er worden toegevoegd?

Gratis voor leden

Oct
20
Mon
2014
Managed Document Services Conferentie 2014
Oct 20 @ 8:00 am – Oct 22 @ 5:00 pm
Managed Document Services Conferentie 2014 @ Designhotel Elephant | Prague | Hlavní město Praha | Czech Republic

De Europese Managed Document Services conferentie Transform 2014 wordt dit jaar gehouden van 20 tot 22 oktober in Praag. De conferentie richt zich op alle ontwikkelingen rond Managed Print Services, Managed Workflow Services en Managed Document Services.

Ook dit jaar is Docufacts weer Media Partner van deze conferentie. Als lezer van Docufacts ontvangt u een korting van 25% op de deelname kosten (Normaal $995,- voor de 3 daagse conferentie). GEBRUIK DE CODE DF25 OM DEZE KORTING TE KRIJGEN.

Leveranciers, Distributeurs, Resellers

De markt rond de verkoop van toner supplies, printers, multifunctionals en print- en scanoplossingen verandert snel en noodzaakt veel resellers om hun strategie aan te gaan passen en als organisatie te transformeren. Deze conferentie zal daarbij in belangrijke mate ondersteuning bieden.

Op de deze internationale conferentie zijn de belangrijkste aanbieders van Document Services aanwezig en is een ‘must attent’ conferentie voor Value Added Resellers, distributeurs  en leveranciers van oplossingen op dit vakgebied die zich oriënteren op de expansie in de Europese markt.

De conferentie wordt georganiseerd door Photizo, een gespecialiseerd internationaal consultancy bureau op het gebied van Managed Document Services door middel van marktonderzoek, consultancy, trainingsprogramma’s, en business transformatie. Photizo heeft opdrachten gedaan voor de channelpartners van o.a. HP, Ricoh en Canon.

GEBRUIK DE CODE DF25 OM DEZE KORTING TE KRIJGEN.

Eindgebruikers

Ook voor eindgebruiker organisaties welke overwegen om Managed Document Services te gaan inkopen of te implementeren is de conferentie een goede mogelijkheid om zich te oriënteren op de ontwikkelingen. Voor eindgebruiker organisaties is een speciaal tarief van toepassing. Daarnaast zijn er mogelijkheden om begeleid te worden door een onafhankelijk adviseur. Eindgebruiker organisaties welke hiervan gebruik willen maken worden verzocht een e-mail te sturen aan johan.kosters@docplus.nl

Conferentie programma

Actuele informatie over de conferentie is te vinden op de speciale website Transform 2014

Oct
30
Thu
2014
CCM Congres 2014
Oct 30 all-day

Het Congres Customer Communications Management (CCM) gaat over de creatie, de levering, de opslag en het beheer van uitgaande klantcommunicatie.  Het CCM-congres volgt het congres Document Creation en Output Management (DCOM) op. Waar bij het DCOM-congres de focus lag op documentcreatie en outputmanagement worden deze onderwerpen bij CCM gezien als onderdeel van de totaalstrategie.

Het doel van het congres is om u te helpen weer grip, inzicht en controle te krijgen op uw uitgaande klantcommunicatie. Meld u direct aan en laat u inspireren.

Thema’s

Tijdens het congres Customer Communications Management komen de volgende thema’s aan bod:

  • De klant centraal stellen; wat betekent dat in de praktijk?
  • Documentcreatie en outputmanagement als onderdeel van de integrale klantcommunicatie
  • Interactieve klantcommunicatie
  • Bereiken, bedienen en binden met als doel klantloyaliteit.
  • Creëren, personaliseren en communiceren
  • Opslag, beschikbaarheid en vindbaarheid
  • Master Data Management
  • Grip, inzicht en controle op uw multichannel-communicatie.
  • Trends als big data, cloud, social media en mobility
  • Wet- en regelgeving
Dec
31
Wed
2014
CHIPKNIP STOPT
Dec 31 – Jan 1 all-day
CHIPKNIP STOPT

Gebruikt uw organisatie de CHIPKNIP voor het betalen van kopie, print en scan? De Chipknip stopt per 1-1-2015 als betaalmiddel. U heeft tot 1-10-2014 om een alternatief te implementeren.