Docufacts

Membership

Docufacts
The information source about document solutions

Met een bereik van ruim 60.000 bezoekers per maand is Docufacts.nl dé inspirende online informatiebron voor informatie- en document professionals. Vakgenoten worden geïnformeerd via het voorkeurskanaal, docufacts.nl, twitter, linkedin en digitale nieuwsbrieven. De lezers van Docufacts worden continu geïnformeerd met dagelijks nieuws en achtergronden over de ontwikkelingen in de markt.  Het platform heeft zich ontwikkeld tot het grootste online platform in de branche voor de Nederlandstalige markt.

Wordt member en maak Docufacts een vast onderdeel van uw marketingcommunicatieplan.

Doelgroep

Docufacts bereikt een breed scala aan managers en beslissers. De doelgroep is werkzaam als facilitair manager, IT-professional, adviseur of is uitvoerend in documentverwerking.  Daarnaast volgen medewerkers van aanbieders en wederverkopers de marktontwikkelingen via Docufacts.nl, waarmee members en adverteerders ook het directe en indirecte verkoopkanaal bereiken.

Educatieve content marketing

Docufacts biedt leveranciers  unieke mogelijkheden om met de markt te communiceren door middel van content marketing. Als Docufacts content partner kunnen leveranciers zich profileren met nieuws, klantcases, product spotlights, whitepapers, expert bijdragen en how-to artikelen welke snel en goed worden geindexeerd in Google omdat Docufacts geselecteerde nieuwsleverancier is van Google News.

Kennis kan worden aangeboden in de vorm van een online artikel of als download PDF. Deze PDF kan vrij downloadbaar zijn of beschikbaar worden gesteld na het verstrekken van een valide e-mail adres ten behoeve van lead generatie.

Docufacts heeft verschillende content marketing programma’s beschikbaar om de zichtbaarheid van organisaties en oplossingen te vergroten. Met de juiste content marketing worden lezers geïnspireerd en aangezet tot actie, innovatie en nieuwe leads.

Content marketing richt zich op het bewust maken van uw potentiële klanten, ze inspireren en richting geven aan mogelijke oplossingen. Kom op de shortlist door uw klant te helpen met koers zetten.

Persberichten

Sommige aanbieders zijn constant in het nieuws, van andere aanbieders horen we zelden iets. Veel zaken die gebeuren in uw organisatie zijn nieuwswaardig en worden in toenemende mate wel gedeeld via sociale media en bedrijfsblogs. Nieuws via uw eigen social media is echter vluchtig en de eigen bedrijfsblog bereikt maar een deel van de doelgroep.

Nieuwswaardig zijn ontwikkelingen in het bedrijf, nieuwe producten, nieuwe klanten, benoemingen, etc. Met nieuws wordt zichtbaarheid gerealiseerd. Een reminder, wij zijn er. Het tradionele persbericht heeft zijn langste tijd gehad. Een modern nieuwsbericht is een combinatie van een persbericht en een blogbericht. Prettig leesbaar en educatieve waarde toevoegend voor de lezer. Wat is er zo bijzonder aan het nieuwe product of release, wat heeft de klant eraan, benadruk de USPs vanuit klantperspectief.

Product spotlight, Cases, Expert Opinie, White papers, How to

In de moderne marketingcommunicatie gaat het niet meer om persberichten. Het gaat om content waar de lezer iets van kan leren voor zijn eigen organisatie, iets kan verbeteren en waarbij de aanbieder laat zien expertise te hebben en een oplossing kan leveren. Naast het geschreven woord zijn ook embedded video en presentaties mogelijk.

Docufacts biedt members alle ruimte om in te spelen op deze ontwikkeling.

Events

Docufacts members kunnen workshops, seminars e.d. aanmelden voor de agenda. Eén artikel aanleveren als nieuwsbericht en één artikel aanleveren voor de agenda (titel, datum/tijd, inhoud, link naar meer informatie en aanmelden). Voor conferenties is een mediapartnerships beschikbaar. Informeer naar de mogelijkheden.

Uitgebreid bedrijfsprofiel

De artikelen worden gekoppeld aan de leverancier. Docufacts biedt haar members een uitgebreid bedijfsprofiel zijn voor de lezer en heeft de lezer een overzicht van alle artikelen behorende bij de leverancier. Het bedrijfsprofiel en de artikelen vormen voor een inkoper een goed startpunt van het aan te leggen inkoopdossier van potentiële aanbieders, mogelijke oplossingen en markttrends.

Docufacts Thema’s

In de Thema’s brengt Docufacts per topic of oplossing verschillende informatiebronnen bijelkaar op een overzichtpagina. Op deze pagina vindt de lezer direct informatie over leveranciers, relevante ontwikkelingen en nieuws, beschikbare oplossingen, praktijkcases, whitepapers en how-to artikelen. De Docufacts Thema’s bieden leveranciers de mogelijkheid om heel doelgericht informatie en kennis te delen op basis van hun content marketing strategie.

De thema pagina’s zijn voor de project manager en inkoper een belangrijk onderdeel van het oplossingendossier.

Carriëre en vacatures

Docufacts heeft een groot bereik onder de professionals in het vakgebied. Daardoor is het aantrekkelijk om uw vacatures op Docufacts te publiceren. Daarnaast zijn professionals ook geïnteresseerd in benoemingen en andere carriëre onderwerpen, waaronder het behalen van certificaten e.d. Bovendien komt de organisatie op een positieve manier in het nieuws.

Bereik via vele communicatiekanalen

Online Portal

Docufacts.nl is voor veel professionals de ‘nu.nl’ van het vakgebied en wordt regelmatig bezocht om bij te blijven met de ontwikkelingen. Gemiddeld wordt Docufacts 60.000 keer per maand bezocht door 10.000 unieke bezoekers. Er worden circa 180.000 artikelen gelezen.

De artikelen zijn onderverdeeld is verschillende catergorieën: bedrijfsnieuws, productnieuws, klantcases, onderzoek, expert opinie, product spotlight, cariëre, events, vacatures. Daarnaast kunnen artikelen worden gekoppeld aan de topics in de de verschillende thema’s welke een specifiek oplossingsgebied behandelen.

De thema’s ondersteunen de customer journey van de lezer, van awareness over mogelijke verbeteringen van zijn bedrijfsprocessen, via klantcases tot een shortlist van potentiële leveranciers.

Social Media

Docufacts heeft een groot bereik via de social media kanalen, waaronder een actieve Linkedin groep met ruim 2.500 leden en 500 Twitter volgers. Nieuwe artikelen op Docufacts worden via deze kanalen verspreid, door lezers geliked en geretweed en door search engines geïndexeerd. Daarnaast kunnen lezers artikelen eenvoudig doormailen aan collega’s om hen te informeren over het artikel.

Het biedt ook uw collega’s de mogelijkheid om twitter, linkedin, facebook en google+ artikelen te liken en te retweeten. Hierdoor neemt het bereik verder toe.

E-Newsletter

Docufacts geeft dagelijks een digitale nieuwsbrief uit met de laaste nieuwe ontwikkelingen op het vakgebied. Wekelijks wordt een nieuwsbrief uitgegeven met de belangrijkste hoogtepunten. Met de nieuwsbrieven worden circa 3.000 lezers bereikt.

Partner voor uw marcom strategie

De wijze waarop Docufacts in te zetten in de marketingcommunicatie is afhankelijk van de te bereiken doelstellingen. Docufacts is uitstekend geschikt voor marketingcommunicatie naar professionals binnen het vakgebied en als onafhankelijke informatiebron welke door potentiële klanten wordt gevonden via Google search.

Bij de volgende doelstellingen past Docufacts uitstekend:

  • Brand awareness campagne (banners en content marketing)
  • Solutions awareness campagne (content marketing)
  • Conversation & Conversion campagnes (banners en content marketing)

Uw Docufacts Membership

De vele mogelijkheden van Docufacts zIjn voorbehouden aan Docufacts Members. Met het  membership realiseert een organisatie zichtbaarheid, met o.a.

  • Uitgebreid bedrijfsprofiel
  • Logo bij artikelen en verwijzing naar bedrijfsprofiel
  • Actieve links en beeldmateriaal in artikelen
  • Deelname aan één topic, waaronder leveranciersvermelding
  • Publiceren van Content Marketing artikelen in topi
  • Uitbreiding met meerdere topics mogelijk

Uitbreiding van het Membership met deelname aan meerdere topics en aanvullende zichtbaarheid met banners en logolinks. Informeer naar de mogelijkheden.

Het Docufacts membership kost E 155,- per maand. Memberships worden aangegaan voor een minimale periode van 1 jaar. Wordt Member en maak Docufacts een vast onderdeel van uw Marketingcommunicatieplan.

Adverteren met banners

Op Docufacts zijn er voor uw organisatie verschillende mogelijkheden om uw organisatie, producten en diensten onder de aandacht te brengen van de lezers. Lees meer op de pagina Adverteren met Banners.

Vacatures

Docufacts heeft een groot bereik onder mensen uit het vakgebied. Het publiceren van vacatures is daarom aan te bevelen. Lees meer over het aanbieden van vacatures hier.

 

  • df_banners2012
  • df_socialmedia
  • df_newsletter2
  • df_bedrijfsprofiel2
  • df_solutionguide
  • df_carriere
  • df_bereik
  • df_news
  • df_buyingcycle
  • df_conversionmodel
Docufacts
Docufacts is de grootste Nederlandstalige informatie- en inspratiebron voor professionals over het vakgebied document- en informatie management.