DEN HAAG / AMSTERDAM – 9 april 2008 – Zoals eerder aangekondigd, kunnen ruim zes miljoen gebruikers van Windows Live Messenger en bezoekers van MSN.nl via De Digitale Brievenbus van TNT Post facturen, uitkeringsspecificaties en salarisstroken via hun pc ontvangen. Vanaf vandaag is deze dienst beschikbaar voor klanten van ondermeer Agis, VGZ, Casema, PWN, neckermann.com en Wehkamp.

Via Windows Live Messenger en Windows Live Alerts ontvangen Messenger gebruikers notificaties als er nieuwe berichten klaar staan binnen De Digitale Brievenbus van MSN. Betalen van facturen is ook direct mogelijk en ontvangen berichten worden bewaard in een digitaal archief. Het voordeel hiervan voor de consument is het grote gemak, met een paar klikken is de factuur voldaan, vanuit een volledig gratis omgeving. Voor de verzenders liggen de voordelen vooral op het gebied van kostenbesparingen en meer efficiëntie door een verkorting van de gemiddelde betaaltermijn en door het verlagen van het aantal overboekingfouten.

Jacqueline Smit, Country Manager Microsoft Online Services: “Wij zijn zeer enthousiast over De Digitale Brievenbus van TNT Post omdat deze er voor zorgt dat Windows Live gebruikers nu hun post ontvangen en terugvinden op een plek waar zij dagelijks zijn, op MSN.nl en binnen Windows Live Messenger. Hiermee hebben zij altijd de post van hun belangrijkste leveranciers bij de hand. Facturen kunnen ze niet meer kwijtraken.”

Microsoft is het eerste, niet-bancaire consumentenportaal dat gebruik maakt van De Digitale Brievenbus van TNT Post. De gebruikers van Windows Live Messenger profiteren hiermee van de betrouwbaarheid en kwaliteit van TNT Post, óók als digitale postbode. Tegelijk wordt de omgeving van het geldzaken kanaal binnen MSN.nl voorzien van een interactieve betaalfunctionaliteit. Voor TNT Post betekent de samenwerking met Microsoft een aanzienlijke toename van het bereik onder consumenten. De ruim zes miljoen consumenten zijn alleen bereikbaar voor bedrijven en instellingen die zijn aangesloten bij De Digitale Brievenbus. Hiermee onderstreept TNT Post haar marktleiderschap op het gebied van digitaal factureren.

“Microsoft is met Windows Live Messenger voor TNT Post een ideale partner”, aldus Kees van den Heuvel, directeur De Digitale Brievenbus bij TNT Post. “De online diensten van Microsoft staan drie keer in de top tien van meest bezochte websites van Nederland. We verwachten dan ook dat de enorme traffic erin zal resulteren dat het aantal ontvangers en verzenders van digitale berichten sterk zal toenemen.”

TNT Post verwerkt dagelijks 16 miljoen poststukken (waarvan 350.000 pakketten) met ruim 7,6 miljoen bestemmingen in Nederland. Het bedrijf verbreedt daarnaast zijn horizon internationaal door middel van acquisities in Europa en Azië. Van groeiend belang zijn diensten die elektronische data omzetten in fysieke post. TNT Post is in de eerste plaats actief op het gebied van post: collectie, sortering, transport en aflevering van brieven en pakketten. Daarnaast is de onderneming gespecialiseerd in data- en documentdiensten, direct mail, e-commerce en internationale post. TNT Post heeft zo’n 58.000 mensen in dienst in Nederland. De omzet over 2007 bedroeg 4,234 miljard euro. TNT Post is onderdeel van TNT N.V. TNT is zich bewust van haar maatschappelijke verantwoordelijkheid als onderneming en heeft partnerschappen gevormd met het World Food Programme en het Milieuprogramma van de Verenigde Naties om wereldwijd tegen honger en milieuvervuiling te strijden.

Rate this post

Print Friendly