‘s-Hertogenbosch, 5 januari 2010 – De nieuwe business groep van Ricoh, Ricoh Production Printing, is dit jaar voor het eerst op de Grafische Vakbeurs in Hardenberg (9, 10 en 11 februari 2010) aanwezig en pakt flink uit met een stand van liefst 230 vierkante meter (standnummer 302). Bovendien staan er drie beursprimeurs op het programma: de Ricoh Pro C720s, een Creo controller voor de Ricoh Pro C900 en NowPrint, een SaaS oplossing voor web-to-print. De grafische industrie is dan ook een belangrijke markt voor deze specialist in IT & Documentmanagement oplossingen, die op basis van een compleet portfolio van software, hardware en grafische vakkennis het speciale Business Driver Programma ontwikkelde. Hiermee draagt Ricoh bij aan een gezonde groei van deze branche.

Beursprimeur
Ricoh demonstreert in Hardenberg haar brede production printing portfolio. De beursbezoeker is van harte uitgenodigd om op een praktische manier kennis te komen maken met de verschillende toepassingen en mogelijkheden die Ricoh biedt. Bovendien staat er een Europese beursprimeur op het programma: de Ricoh Pro C720s komt in Hardenberg voor het eerst in actie. Dit nieuwe full colour productiesysteem is een 72 pagina’s per minuut (1200 x 1200 dpi 2 bit) producerende uitvoering van de Ricoh Pro C900. En ook dit systeem verwerkt, zonder snelheid te verliezen, tot 300 grams papier op een maximaal formaat van SRA3. Ook de Ricoh Pro C900 zelf heeft nieuws: naast de externe Fiery controller is dit productiesysteem nu leverbaar met een Creo controller.

Vijf groeikernen
Ricoh helpt grafische ondernemers graag te groeien en ontwikkelde daarom het speciale Business Driver Programma. In Hardenberg wordt de nadruk gelegd op vijf belangrijke thema’s: de groeikernen van de grafische industrie.

Web-to-print
Web-to-print (W2P), biedt zowel de grafische industrie als haar opdrachtgevers veel voordelen en vormt een belangrijke schakel in het automatiseringsproces van de workflow. Ricoh laat zien hoe het voor elk grafisch bedrijf W2P-maatwerkoplossingen ontwikkelt op basis van bestaande applicaties zoals EFI’s Digital StoreFront (DSF) en Ricoh PrintTicket.

Met NowPrint presenteert Ricoh opnieuw een beursprimeur: met deze SaaS (Software as a Service) oplossing kunnen drukkerijen zeer laagdrempelig en tegen een vast maandbedrag van start met het opzetten van een W2P-omgeving.

Colour management
Een voorspelbare en constante kleurkwaliteit is een eerste voorwaarde bij de productie van drukwerk, zeker als printen en drukken in een hybride productieomgeving worden gecombineerd. Ricoh demonstreert hoe op de door Fogra gecertificeerde Ricoh Pro C900 met gebruikmaking van Ready4print software het kleurbeheer volledig onder controle is gebracht, zodat zelfs aan de ISO 12647 kwaliteitsnorm wordt voldaan.

Krachtige combinatie van drukken en printen
Drukkerijen breiden hun machinepark steeds vaker uit met professionele printsystemen. Niet alleen om kleine oplages en snelle levertijden weer op een rendabele wijze te realiseren, maar ook om te profiteren van extra mogelijkheden zoals de productie van één-op-één communicatie en het efficiënte gebruik van inline nabewerkingsapparatuur. Ricoh toont aan hoe met de Kodak NexPress de hoogste afdrukkwaliteit wordt behaald en zij tegelijkertijd over de unieke capaciteit beschikt om via dimensional printing reliëf aan te brengen op de afdruk.

Variabele data printen
Met gebruik van variabele data kan elke afdruk telkens andere informatie bevatten. Ricoh demonstreert hoe met de nieuwe Printshop Mail software versie 7, naast bijvoorbeeld algemene naam- en adresgegevens, ook teksten en kleuren voor elke afdruk volledig worden aangepast.

Van aangeleverd bestand tot afgewerkt eindproduct
Dankzij de vergaande procesautomatisering maakt ook de afwerking integraal onderdeel uit van de workflow. Zo valt ook in deze laatste fase van de productie nog belangrijke tijdwinst te boeken. Ricoh beschikt over een ruim assortiment van inline en offline nabewerkingsapparatuur, variërend van vouwen, hechten en perforeren, tot lijmen en ringbinden, en laat in Hardenberg zien hoe EFI’s MicroPress en Fiery Central software zorgen voor een gestroomlijnde aansturing van het volledige productieproces.

Crossmediale groeiloterij
Bemachtig tijdens uw bezoek aan de Grafische Vakbeurs Hardenberg één van de gratis ‘groeiloten’ die we op de beursvloer uitdelen. Deze crossmediale loten bevatten een unieke code die u op de Ricoh stand via een mobiele telefoon kunt laten uitlezen. Geen prijs? Toch iets moois: plant uw lot in vruchtbare aarde en het bijzondere groeipapier komt later dit jaar tot volle bloei!


Rate this post

Print Friendly