ROCHESTER, New York, 3 november-Kodak voegt MICR (Magnetic Ink Character Recognition – tekenherkenning met magnetische inkt) toe aan de KODAK VERSAMARK VL2000/2200 en VL4000/4200 Serie Druksystemen om te kunnen voldoen aan de specifieke behoeften van transactionele en commerciële drukkerijen die cheques en veiligheidsdrukwerk produceren. In tegenstelling tot de andere oplossingen op de markt gebruikt Kodak een apart MICR-accessoire in plaats van de zwarte standaardinkt te vervangen. Dat maakt de MICR-technologie productiever en budgetvriendelijker.

Bij de oplossing van KODAK vindt de MICR-druk inline plaats tegen snelheden van 75 tot 150 mpm. Door MICR inline met een speciaal accessoire aan te brengen kunnen drukkerijen tijd winnen en kosten besparen.

“MICR-druk vereist een hoge kwaliteit en het naleven van zeer strenge standaarden”, aldus Ronen Cohen, Vice President of Marketing, Digital Printing Solution, Kodak. “De benadering van Kodak is uniek omdat het MICR-drukproces inline van de rest van de zwartdruk wordt gescheiden. Dat levert onze klanten een belangrijk kostenvoordeel op en vergroot de efficiëntie van hun productie.”

De nieuwe oplossing is ideaal voor tal van toepassingen, zoals de productie van verschillende soorten cheques, coupons en andere transactionele documenten. MICR-druk wordt typisch aangeboden door TransPromo- en transactionele drukkerijen, maar ook door commerciële drukkerijen die direct mailings, transactionele documenten, getrouwheidsuittreksels en cheques voor klanten drukken.

Kodak brengt zijn MICR-oplossing op de markt tijdens de eerste helft van 2010.

KODAK-producten worden ondersteund via KODAK Service and Support. KODAK Service and Support bestaat uit meer dan 3000 professionals voor meer dan 120 landen. Het is een toonaangevende dienstverlener met meerdere leveranciers. De geïntegreerde diensten omvatten onder meer consulting, installatie, onderhoud en ondersteuning voor commerciële drukkerijen, grafische communicatiebureaus en bedrijven voor documentverwerking en gegevensopslag. De professionals van KODAK Service and Support zijn perfect opgeleid om klanten te helpen bij het beheersen van kosten, het optimaliseren van de productiviteit en het beperken van bedrijfsrisico’s.


Rate this post

Print Friendly