LA HULPE, BELGIË, 13 oktober-Drukkers van over heel Europa konden de nieuwste digitale druktechnieken bekijken, nieuwe businessopportuniteiten ontdekken en leren hoe rendabeler te werken tijdens het Digital Printing Solutions (DPS) Open Huis van Kodak. De klanten konden tijdens productdemonstraties leren hoe KODAK technologie te gebruiken voor nieuwe toepassingen zoals Dimensional Printing en transpromo. Het Europese evenement vond gedurende een ganse week plaats in het hoofdkantoor van Kodak in La Hulpe, België. Een 100-tal Benelux-gasten werden ontvangen op 18 september 2009.

Nieuwe markten en applicaties

Kodak zorgde voor presentaties en workshops om drukkers te tonen hoe de digitale technologie hen kan helpen hun productieproces efficiënter en winstgevender te maken, alsook om nieuwe marktkanalen aan te boren. Peter Piels, Sales Manager, Inkjet Printing Solutions, Kodak Benelux en Ad Sies, Business Development Manager Inkjet Printing Solutions, Kodak EAMER, benadrukten al tijdens hun presentatie hoe Kodak zijn klanten helpt om echte marketing service providers te worden. Samenwerken blijft de basis van alles, zowel tussen Kodak en de drukkers als tussen de drukkers en hun klanten. Speos’ Bestuurder Administrateur, Jean-Paul Serneels lichtte dit toe aan de hand van een live getuigenis. Hij verklaarde hoe de installatie van hun twin KODAK VERSAMARK VL 2000 printsystemen hen toeliet om maar liefst een half miljoen A4 transactionele documenten per dag af te leveren. Transactionele documenten, zoals facturen, worden intensief gelezen. Door er gesegmenteerde promotionele berichten aan toe te voegen (“Transpromo”), verhoogt men de visibiliteit van het merk. Transpromo laat Speos toe om hun klanten een nieuw marketingperspectief te bieden.

Live demonstraties vonden plaats van de KODAK VERSAMARK VL2000, KODAK NEXPRESS SE3000, KODAK DIGIMASTER EX300, KODAK Unified Workflow Solutions en KODAK PROSPER S10 Imprinting Systeem.

Dimensional Printing springt eruit

In het huidige economisch klimaat is het voor drukkerijen nog belangrijker dan voorheen om eruit te springen. En dat is precies wat Kodak zijn klanten helpt te doen. Letterlijk zelfs, met het KODAK NEXPRESS Dimensional Printing Systeem.

Kodak klanten zagen hoe ze met deze revolutionaire nieuwe techniek hun tekstelementen en afbeeldingen een opvallend 3D-effect kunnen meegeven. Daarmee kunnen ze communicatie met een grotere impact te creëren. Wim Merkx, Directeur van de Koninklijke Broese & Peereboom, en al jaren overtuigde Kodak Workflow, CTP en plaatklant, zag meteen de mogelijkheden: “We zien hierin meteen opportuniteiten en verscheidene interessante toepassingen voor onze klanten. Kodak slaagt er altijd in om ons aan het denken te zetten en vervolgens te ondersteunen in de eigenlijke implementatie. Na deze DPS Open House reden we huiswaarts met een heleboel frisse ideeën. Dit wordt zeker vervolgd.”

Bloeiende bedrijven

Klanten maakten ook kennis met het KODAK PROSPER S10 Imprinting Systeem, de nieuwste innovatie van Kodak. Dit uiterst gesofisticeerd druksysteeem is een monochrome continue inkjetoplossing voor inline digitale druk op snelle rotatieapparatuur, zoals offsetpersen en inline afwerkingsapparatuur. Het systeem helpt printers om offset en digitale druk beter te combineren. Ze kunnen nieuwe opportuniteiten creëren door gedrukte pagina’s een meerwaarde te geven. Kodak organiseerde tijdens het evenement een livedemonstratie zodat klanten de mogelijkheden van het PROSPER Systeem met eigen ogen konden zien.

“Het DPS Open Huis loonde echt de moeite”, verklaarde Joris Deckers, Directeur DeckersSnoeck. “Digitale technologie evolueert continu en het was echt nuttig om met de nieuwste ontwikkelingen kennis te maken. Het was ook bijzonder interessant om de apparatuur van Kodak in actie te zien en te leren hoe die in onze eigen infrastructuur kan worden geïntegreerd en meer winst kan genereren. Kodak is een voorloper in het digitale traject en Deckerssnoeck apprecieert het enorm dat ze ons op de hoogte houden van alle technologische ontwikkelingen, het gaat immers enorm snel vandaag..”

“Bij Kodak doen we zoveel meer dan gewoon apparatuur aanbieden”, aldus An Van Acker, Marketing Director Benelux, Kodak. “Ons hoofddoel is onze klanten rendabeler te maken en hun bedrijf te laten groeien en bloeien (‘Prosper’). We zien het dan ook als deel van onze taak om trends in de sector te volgen en ze onder de aandacht van onze klanten te brengen. Zo kunnen zij hun dagelijkse werking verbeteren en nieuwe inkomstenstromen genereren.”


Rate this post

Print Friendly