’s Hertogenbosch, 12 oktober 2009 – Afgelopen vrijdag 9 oktober hebben Océ-Nederland en pensioenreus APG Groep een meerjarig contract getekend voor de uitbesteding van mail- en printactiviteiten. Océ gaat voor APG alle activiteiten op het gebied van direct mailing en het printen van onder meer pensioenoverzichten verzorgen. Océ opent in Amsterdam en Heerlen Quick Service punten, waar APG-medewerkers terecht kunnen met hun dagelijkse opdrachten. Een en ander betekent dat hiermee 17 medewerkers van de APG-vestigingen in Heerlen en Amsterdam bij Océ in dienst treden.

Na een uitgebreide tenderprocedure is Océ in het voorjaar van 2009 geselecteerd als leverancier voor de documentproductie. Sindsdien hebben beide partijen intensief samengewerkt om de complexe printprocessen naadloos over te kunnen laten gaan. APG is vorig jaar gefuseerd met Cordares en verzorgt voor ruim 20.000 werkgevers het inkomen van meer dan 4 miljoen deelnemers. In Nederland beheert APG ruim 30% van alle collectieve pensioenen.

In een reactie op de ondertekening van het contract met Océ zegt Mia Goossens (Directeur Facilitair Bedrijf) van APG: “Een nauwkeurig en foutloos management van onze documentproductie is voor APG van cruciaal belang. Océ biedt hierin een totaaloplossing aan door pieken op te vangen en processen te verbeteren. Ook brengt de onderneming expertise in om ons voor te bereiden op toekomstige ontwikkelingen rondom het management van miljarden documenten. Daarnaast streven wij naar één aanspreekpunt waar wij als organisatie terechtkunnen met complexe opdrachten.”

Over APG
APG voert collectieve pensioenregelingen uit voor deelnemers uit het onderwijs, de overheid, de bouw, het schoonmaak- en glazenwasserbedrijf, woningcorporaties en energie- en nutsbedrijven. Voor deze sectoren beheert APG ruim 200 miljard euro pensioenvermogen.

Over Océ
Océ-Nederland heeft met de businessgroep Océ Business Services (OBS) een snel groeiende activiteit in dienstverlening rondom documenten. OBS verzorgt het documentbeheer voor een groot aantal topondernemingen en grote organisaties en is gespecialiseerd in veranderingstrajecten, waarbij werkzaamheden zoals print, mail en archiving services worden overgenomen. Deze activiteiten worden vervolgens ontwikkeld tot een integraal onderdeel van de digitale informatievoorziening van de klanten van Océ. De dienstverlening wordt in-house aangeboden waarbij medewerkers van de klant worden overgenomen of gedetacheerd. Océ Business Services in Nederland heeft circa 700 medewerkers


Rate this post

Print Friendly