Breukelen, 8 oktober 2009 – Grafinex heeft bij Flyerprint het XMPie softwarepakket Personal Effect e-media van Xerox geïmplementeerd. De full service drukkerij in Joure investeerde als eerste in Europa in dit multimediale softwarepakket voor communicatie via web, sms, e-mail en print. Hiermee speelt Flyerprint in op de toenemende behoefte bij opdrachtgevers aan promotionele crossmedia campagnes met de nadruk op een gepersonaliseerde aanpak. Flyerprint maakte al gebruik van de digitale printers en de XMPie software van Xerox. Op basis van adviezen van Grafinex, aanbieder van grafische en documentproductie oplossingen, heeft de drukkerij besloten meer aandacht te besteden aan e-media, verbetering van de attentiewaarde en daadwerkelijke meetbaarheid van de respons van campagnes.


Stef Kuindersma, directeur van Flyerprint: “Wij zijn al zeker vijftien jaar bezig met digitaal printen, maar met dat alleen kom je in een neerwaartse spiraal. Bedrijven willen namelijk opvallen bij hun klanten. Steeds vaker kiezen ze daarom voor een nieuwe manier van communiceren die gerichter en persoonlijker is en daardoor een hogere respons oplevert. Wij helpen ze daarbij en geven ze met behulp van de nieuwe XMPie software daadwerkelijk inzicht in de respons. Onze klanten zijn laaiend enthousiast over de nieuwe, crossmediale toepassingen. Omdat de mogelijkheden zo divers zijn, komen we de klant tegemoet door, zeker in de beginfase, ook de concepten voor ze te ontwikkelen.”


Rob Stokmans, Business Manager bij Xerox: “Bedrijven hebben veel geld uitgegeven aan dagbladadvertenties en mooie folders, maar de respons daarvan is erg moeilijk meetbaar. Met behulp van de e-media XMPie software kan Flyerprint met één mailpiece de doelgroep bereiken en via gepersonaliseerde response website (RURL’s) verschillende gegevens verzamelen, waarna deze gegevens worden teruggekoppeld naar de database van de klant. Via het Management Dashboard worden de acties gemonitord en op basis van de analyses van Flyerprint zijn de campagnes vervolgens veel gerichter en via verschillende media in te zetten. Return On (Marketing) Investment wordt steeds belangrijker voor bedrijven die hun hoofd boven water moeten houden. Bedrijven willen zien wat hun investeringen in communicatie opleveren en hiermee wordt dit inzicht geboden.”


“De focus op crossmediale en gepersonaliseerde media heeft de toekomst en is dé manier om je te onderscheiden in de zeer concurrerende grafische markt. Flyerprint kiest als eerste drukkerij in Europa voor het crossmedia XMPie softwarepakket PersonalEffect e-Media en loopt daarmee voorop in het aanbod van gepersonaliseerde crossmediale campagnes”, aldus Jan Jouke Boonstra, accountmanager bij Grafinex. De eerste implementatiefase is inmiddels afgerond en de trainingen vinden plaats. “We vinden het belangrijk Flyerprint goed te begeleiden bij de invoering van de software. De mogelijkheden zijn legio en erg divers. Door een goede training van de medewerkers kan Flyerprint optimaal gebruikmaken van de toepassingen en goed inspelen op de behoeften van haar klanten.”


Rate this post

Print Friendly