Sandd, het op één na grootste postbedrijf van Nederland, heeft haar omzet in de eerste helft van 2009 zien stijgen met bijna 6% ten opzichte van het eerste half jaar van 2008 naar 43 miljoen euro. Voor ruim 2.000 klanten bezorgde Sandd vanuit 70 distributiecentra met 13.000 bezorgers 226 miljoen poststukken.

Significante volume stijging

Sandd heeft het verspreide volume zien stijgen van 206 miljoen poststukken in de eerste helft van 2008 tot 226 miljoen in de eerste helft van 2009. Een groei van maar liefst 10%. Naast een sterke groei binnen de uitgeverijen, loterijen – en thuiswinkelbranche is het Sandd gelukt om bij haar bestaande relaties nieuwe langlopende contracten af te sluiten. Hierdoor wordt de nummer 2 positie van Sandd wederom versterkt.

Positief resultaat eerste 6 maanden 2009
Met een omzet van 43 miljoen euro heeft Sandd een operationele winst behaald van 6% in de eerste helft van 2009. Het operationeel resultaat is met bijna 50% gegroeid t.o.v. 2008. De verwachting is, dat de omzet in 2009 met 5% zal stijgen en het operationeel resultaat rond de 7% zal uitkomen. Gert-Jan Morsink, CEO Sandd: “Het is een fantastische prestatie dat Sandd, ondanks de onzekere economische tijden en gigantische prijsdruk in de postmarkt, zulke mooie cijfers laat zien. En dat terwijl de volumes van het per 1 april geliberaliseerde gedeelte van de markt nog moeten komen”.

Verwachtingen geliberaliseerde markt
De Nederlandse postmarkt is sinds 1 april 2009 volledig vrijgegeven, waardoor Sandd nu ook geadresseerde post onder de 50 gram mag bezorgen. Momenteel bevinden we ons in een fase waarin we pilots draaien met bestaande klanten uit verschillende branches, zoals banken en verzekeraars. In 2010 verwacht Sandd via deze pilots rond de 60 tot 80 miljoen nieuwe poststukken te verkrijgen. Dit jaar verwacht Sandd te groeien naar een totaal volume van 450 miljoen poststukken, een groei van 55 miljoen stuks.

Gert-Jan Morsink: “Om de groei op te kunnen vangen in de komende jaren wordt onze vestigings -en netwerkstructuur verder geoptimaliseerd en wordt er ook fors geïnvesteerd in onze ICT-systemen. Hiervoor hebben de eigenaren van Sandd, investeringsmaatschappijen NIBC, Fortis Private Equity en Trimoteur, enkele miljoenen ter beschikking gesteld. Deze investeringen moeten bijdragen aan de ambitie om in 2012 800 miljoen poststukken te verwerken en bezorgen”.

Sandd
Sandd is het op één na grootste postbedrijf van Nederland. Met vaste bezorgdagen, aantrekkelijke tarieven en een betrouwbare goede kwalitatieve dienstverlening bezorgt Sandd sinds 2001 geadresseerd drukwerk voor een uiteenlopende klantenkring van postorderaars tot banken, verzekeraars, tijdschriften en direct mails tot loterijen en charitatieve instellingen. De doelstelling van Sandd is een marktaandeel van 20-25% in 2013.


Rate this post

Print Friendly