Naarden, 4 augustus 2009 – Mede met het oog op de groeiende noodzaak binnen het bedrijfsleven om efficiënter te werken en de operationele kosten te verlagen, zet Lexmark sterk in op uitbreiding van zijn Managed Print Services-activiteiten. Met dit business-model wordt het beheer van het printerpark binnen grote organisaties geoptimaliseerd.

Managed Print Services (MPS) is veel meer dan een model, waarbij bedrijven ‘per pagina’ betalen voor hun afdrukdiensten. MPS biedt een professioneel antwoord op de afdruknoden van grote organisaties, waarbij de waarde veel verder gaat dan louter kostenbeheersing.

MPS is een aflevermechanisme waarmee printing-specialisten hun best practices kunnen delen inzake voorraadbeheer, strategische consulting en doorlopende ondersteuning en optimalisering van de infrastructuur. Voordat een MPS-oplossing geïmplementeerd wordt, onderzoeken gespecialiseerde consultants de totale levenscyclus van zakelijke documenten binnen een organisatie – van ontwerp tot vernietiging of archivering – zodat de best geschikte printtechnologie en dienstverlening gekozen kan worden voor de specifieke behoeften en processen binnen het bedrijf.

De business-voordelen van MPS
Recent marktonderzoek door Gartner heeft uitgewezen, dat bedrijven 1 tot 3 procent van hun omzet besteden aan afdrukactiviteiten. MPS zoekt voor iedere specifieke sector naar de meest efficiënte en intelligente afdrukstructuur. MPS levert bedrijven:

• Optimalisatie van de documentworkflow
• Besparingen op de print-infrastructuur
• Verlaging van de impact die de printactiviteiten hebben op het milieu
• Een veilige printomgeving door toegangscontrole op hardware
• Een verbeterd voorraadbeheer van de printing supplies

“Lexmark werkt samen met honderden bedrijven wereldwijd om hun printerpark te beheren. Onze ‘minder afdrukken, meer besparen’-boodschap komt nergens beter tot zijn recht dan in de samenwerking met deze grote multinationals, die hun papierverbruik verminderen, hun procesefficiëntie verbeteren en hun hardwarekosten controleren”, zegt Danny Molhoek, General Manager Benelux van Lexmark.


Rate this post

Print Friendly