Nielsen Media Research (voorheen BBC De Media en Reclame Bank) levert al 50 jaar informatie over mediabestedingen in Nederland en geeft op basis van complete en actuele data inzicht in de ontwikkelingen in de media- en reclamemarkt. Deze informatie is essentieel voor de bedrijfsvoering van alle partijen die in deze markt actief zijn: uitgevers, media-exploitanten, media- en reclamebureaus en adverteerders.

Nielsen Media Research registreert de mediabestedingen in de mediumtypen televisie, radio, dagbladen, nieuwsbladen, huis-aan-huisbladen, publiekstijdschriften, vaktijdschriften, sponsored magazines, out of home, bioscoop, internet en folders. Ongeacht het mediumtype realiseert Nielsen Media Research vergelijkbaarheid in mediadruk op adverteerders- en productniveau. Naast de mediabestedingen legt Nielsen Media Research advertentie-uitingen in deze mediumtypen digitaal vast en levert het bedrijf informatie over mediabestedingen voor personeelsadvertenties.

Producten:

De mediamarkt is een dynamische markt waarin de ontwikkelingen elkaar razendsnel opvolgen. In (relatief) korte tijd is het media-aanbod sterk uitgebreid. Inzicht in de mediabestedingen is door de toegenomen complexiteit van het media-aanbod onontbeerlijk.

Nielsen Media Research heeft verschillende producten voor het monitoren van de ontwikkelingen van de mediabestedingen. Deze informatie is toegankelijk via complete softwareoplossingen, maatwerkrapporten en standaardpublicaties.

In samenwerking met TNT Post heeft Nielsen Media Research recent de registratie van de bruto mediabestedingen uitgebreid met het mediumtype Direct Mail. Door samen te werken met de grootste verspreider wordt inzicht gerealiseerd in welke bedrijven mailen, voor welke producten en welk bedrag daar aan wordt uitgegeven.

Rate this post

Print Friendly