Lexmark kondigde in relatief korte tijd twee nieuwe printerlijnen aan. Het gaat om negen nieuwe A3-kleurenlaserprinters en MFP’s en 23 nieuwe laserprinters voor het MKB. Wat is de visie van Steven Burford, general manager bij Lexmark Benelux, op de huidige en toekomstige positie van Lexmark op de markt

Waar ligt het onderscheidend karakter van jullie productportfolio?
Lexmark ontwikkelt en produceert haar eigen technologie en is als bedrijf volledig gefocust op de imaging-markt. Hierdoor kunnen we snel reageren op veranderende marktomstandigheden en de vereisten van de klant. Historisch gezien is Lexmark een sterke speler in het segment van A4-appartuur voor afdelingen en werkgroepen. In dit segment is de huidige serie nog steeds marktleider.

Hoe zie je het productportfolio van Lexmark ten opzichte van andere aanbieders voor het MKB?
We blijven ons uitgebreide productportfolio ontwikkelen en verder uitbreiden in lijn met de veranderende marktomstandigheden. Daarom hebben we onlangs een nieuwe printerlijn gelanceerd speciaal voor de MKB-markt. Daarnaast wordt in de herfst van 2017 de nieuwe A3-lijn geïntroduceerd. Dit zal ons portfolio voor ondernemingen, MPS en MKB verder versterken.

Lexmark heeft enige jaren geleden afscheid genomen van inkjet terwijl andere leveranciers juist met inkjet de markt op komen. Wat is de visie van Lexmark op deze ontwikkeling?
Lexmark ziet de laser als de voornaamste technologie voor de imaging markt van de toekomst. Kwaliteit, betrouwbaarheid en brede mediaondersteuning zijn belangrijke pluspunten van laserprinters.

Is te verwachten dat Lexmark met haar portfolio ook richting facilitaire corners van kantoren gaat (nu veelal het domein van de kopieermachine leveranciers)?
Lexmark heeft al jaren een breed scala aan producten op A4- en A3-formaat. Deze apparaten variëren van kleine werkgroep- tot A3 kleuren-MFP’s voor afdelingen. Het A3-productportefeuille gaan wij in het najaar van dit jaar met een nieuwe generatie producten verder versterken.

Wat betekent de hernieuwde focus op Printing met de verkoop van de Enterprise Software-afdeling (Kofax 2,0)?
Met de verkoop van Kofax is Lexmark weer volledig gericht op de imaging-markt. Dit omvat alle services, software en producten in dit segment. De nieuwe aanpak van Lexmark betekent dat we beschikken over onze eigen imaging solutions-technologie en samenwerken voor de beste bijbehorende softwareoplossing, die past bij de behoeften van onze klanten.
 

Rate this post

Print Friendly