Het scannen van grote hoeveelheden documenten wordt bij servicebureaus, Business Process Outsourcers (BPO’s) en in postkamers van grote bedrijven veelal nog handmatig uitgevoerd. De eisen variëren per scanjob, waardoor het moeilijk is om deze bedrijfsprocessen te automatiseren.

De voorbereiding en nabewerking van documenten[1] zijn een grote kostenpost, die kan oplopen tot wel 80 procent van de totale scankosten[2]. Het stroomlijnen van deze processen is cruciaal om kosten te besparen, de productiesnelheid te verhogen en servicebureaus te helpen zich te onderscheiden van hun concurrenten.

Als antwoord hierop heeft Kodak Alaris de scanners van de i5000-serie voorzien van twee nieuwe functies. De Kodak i5650S en i5850S scanners kunnen nu de gescande documenten in drie sorteervakken uitvoeren on de zeer hoge eisen van servicebureaus, BPO’s en postkamers van grote bedrijven verder te optimaliseren. Het combineren van de slimme sorteerfunctie met hoge doorvoersnelheid en uitstekende beeldkwaliteit leidt tot meer productiviteit en aanzienlijk lagere kosten voor het scannen van documenten.

“Andere high-volume scanners die momenteel verkrijgbaar zijn, kunnen alleen sorteren met behulp van specifieke, eigen geschreven software,” aldus Susheel John, global category director, Scanners & Services, Kodak Alaris Information Management. “Met dit in gedachten hebben we de i5650S en i5850S ontwikkeld om de meeste sorteertoepassingen te kunnen laten uitvoeren via standaard stuurprogramma’s, zoals TWAIN en ISIS. Dit maakt het voor onze klanten veel gemakkelijker om productiever te zijn zonder een compleet nieuwe software oplossing te hoeven aanschaffen.”

———–

[1] Het voorbereiden van documenten bestaat uit openen van enveloppen, het verwijderen van nietjes, het aanbrengen van etiketten met barcodes, het tussenvoegen van tabbladen en andere handmatige taken die nodig zijn voordat het scannen kan beginnen. De nabewerking van documenten bestaat uit het contoleren van de beeldkwaliteit, het indexeren, het opnieuw tot samenvoegen van documenen, het transport naar opslaglocaties en de administratieve afhandeling ervan.

2 Uit een onafhankelijk onderzoek van Kodak Alaris is gebleken dat 70-80 procent van de kosten voor het scannen van documenten gerelateerd zijn aan de voor- en nabewerking van documenten.

Rate this post

Print Friendly