De Universiteit Utrecht heeft na een aanbesteding besloten de gehele dienstverlening rondom druk- en printwerk aan Xerox toe te vertrouwen. Door alle drukwerkactiviteiten en de printomgeving centraal bij één leverancier te beleggen, heeft de universiteit nog maar één aanspreekpunt voor alle drukwerkgerelateerde zaken. Voorheen waren er ruim honderd verschillende leveranciers die repro- dan wel drukwerkdiensten op zich namen. Xerox bewees zich met haar hoge kwaliteitsniveau en snelle leveringstijd. Daarnaast dacht Xerox proactief mee in de oplossing en hoe deze het best geïmplementeerd kon worden. Naast de verantwoordelijkheid voor de repro en het drukwerk, zal Xerox de Universiteit Utrecht begeleiden bij haar transitie naar een digitale omgeving.

Online bestelportaal
Met de eerste stappen richting volledige digitalisatie heeft de Universiteit Utrecht samen met Xerox een bestelportaal ontwikkeld, via de XMPie®-oplossing, waarin zowel medewerkers als studenten printopdrachten kunnen uploaden, bestellen en afrekenen. De door medewerkers bestelde documenten worden afgeleverd bij het centraal magazijn van de Universiteit. Van daaruit verzorgt de afdeling Logistiek van de Universiteit voor de fijnmazige distributie naar de afleverlocaties. Documenten besteld door studenten zijn af te halen op een van de Xerox-afgiftepunten of worden thuisbezorgd. Hiermee is de reproservicebalie binnen de universiteit verdwenen. Ook wordt er gewerkt aan een webshop binnen XMpie waar studenten bijvoorbeeld hun readers kunnen bestellen. Het portaal en de webshop voor studenten gaan binnenkort live.

Ditrich Naarden, Contract en Leveranciersmanager Logistiek bij de Universiteit Utrecht: “Doordat we nu één leverancier en aanspreekpunt hebben voor onze reprodienstverlening, zijn we beter in staat de kwaliteit te borgen en de huisstijl te bewaken. Daarnaast realiseren we een enorme tijdwinst met het bestelportaal. Studenten kunnen nu tijd- en plaats onafhankelijk hun documenten snel van A naar B krijgen, zonder tussenkomst van een repromedewerker. Samen met Xerox zullen we de duurzame digitale universiteit die we voor ogen hebben verder vormgeven.”

Herman Levert, Algemeen Directeur bij Xerox Nederland: “Veel organisaties zoeken vandaag de dag naar mogelijkheden om de stroom aan documenten en gegevens beter te beheren, zo ook de Universiteit Utrecht. Wij reiken hen hiervoor nieuwe hulpmiddelen aan, zoals het online bestelportaal. Lange rijen van studenten die rapporten willen printen, zijn hiermee voorgoed verleden tijd. Dit bespaart zowel de student als de medewerker tijd en er ontstaat een efficiënt en goed gefaciliteerd inkoopproces. Wij ondersteunen de Universiteit Utrecht bij hun digitale transformatie, waardoor de organisatie haar dienstverlening naar een hoger niveau kan tillen.”

Rate this post

Print Friendly