Rotagraphic, specialist in grafische communicatie, breidt haar dienstverlening uit met het portfolio van Xerox. Als nieuwe partner zal Rotagraphic de productiepersen van Xerox aan haar klanten aanbieden. Naast de machines gaat de organisatie zich toeleggen op het proces voorafgaand aan het printen. Hiervoor maakt Rotagraphic gebruik van de digitale mogelijkheden van Xerox, zoals de web-to-print oplossing van XMPie.

De ontwikkelingen in de grafische markt hebben ertoe geleid dat er steeds meer vraag is naar digitaal produceren. Het uitbreiden van het aanbod op basis van het Xerox-portfolio geeft Rotagraphic de kans om beter in te spelen op deze vraag. Voor Xerox betekent de samenwerking een uitbreiding van haar distributiemodel. Bovendien profiteren beide partijen van een verstevigende positie in de markt.

Jacco de Vries, Algemeen Directeur van Rotagraphic: “Wij hebben als doel om onze klanten optimaal te bedienen en dat is alleen mogelijk met behulp van een compleet aanbod in oplossingen dat bewezen toegevoegde waarde biedt. Het partnership met Xerox geeft ons deze mogelijkheid. We zien nu al dat gesprekken bij klanten eenvoudiger gaan en we meer passende oplossingen kunnen bieden. We zijn merkonafhankelijk, maar worden wel ondersteund door Xerox daar waar het nodig is. Dat is voor ons de ultieme balans. We zien onszelf als verlengstuk van leveranciers, maar werken tegelijkertijd zelfstandig.”

Henk Bleeker, Channel Manager GCO bij Xerox: “Rotagraphic werkt door heel Nederland en dankzij jarenlange ervaring heeft de organisatie veel kennis en expertise opgebouwd binnen de grafische industrie. Hierdoor zijn ze de ideale gesprekspartner voor een brede doelgroep. Het partnership is dan ook een mooie aanvulling op ons kenniskapitaal. Wij helpen grafimediabedrijven zich te concentreren op wat écht belangrijk is: het verrassen van hun klanten, het verhogen van de productie, kostenreductie en groei. Ik ben ervan overtuigd dat Rotagraphic hier snel de vruchten van plukt.”

Rate this post

Print Friendly