Inventive Designers, het Belgisch bedrijf achter het customer communications management platform Scriptura Engage, heeft nieuwe stappen gezet in haar internationale uitbreiding. Zo haalde ze onlangs Thijs van den Brink in huis, die als Channel Manager verantwoordelijk is voor het beheer en de groei van partnerships en het versterken van het partnerprogramma. Met jarenlange ervaring in customer communications management – onder meer als voormalig partner manager bij Pitney Bowes Software – kent van den Brink de uitdagingen waarmee zowel partner- als klantenrelaties dagelijks kampen.

Klantcommunicatie is een steeds prominentere uitdaging voor bedrijven

“Bedrijven beschikken gewoonlijk over centrale legacy-informatiesystemen en softwarepakketten voor het genereren van documenten. Hoewel deze oplossingen een essentiële rol vervullen voor de dagelijkse bedrijfsvoering, voldoen ze niet meer aan de huidige vereisten voor customer engagement. Bedrijfscommunicatie is geëvolueerd naar een enorme differentiator, waarin elke boodschap mee de klanttevredenheid vormt. Ondernemingen moeten dus dringend outsidein redeneren, waarbij hun klanten centraal staan in het volledige besluitvormingsproces”, stelt van den Brink. “Bedrijven pakken hun marketingcommunicatie de jongste jaren immers helemaal anders aan. Alleen is het implementeren van flexibele, gepersonaliseerde servicecommunicatie – of een combinatie van service en marketing via verschillende kanalen – vaak niet mogelijk vanwege de applicaties die ze reeds gebruiken. Met Scriptura Engage bieden we daar een oplossing voor.”

Scriptura Engage, Belgische marktleider in CCM software

In zijn laatste ‘Wave for Customer Communications Management’ stelt Forrester dat “Scriptura Engage een goede shortlist kandidaat is voor point-of-service communicatie en algemene correspondentie”.

Scriptura Engage helpt organisaties hun transactionele klantcommunicatie te verbeteren door het creëren, leveren en interactief behandelen van alle communicatie. Op die manier kunnen ze de sprong maken van louter printcommunicatie naar een multichannel aanpak (digitaal, mobiel, print, etc). Met als resultaat dat professionele gebruikers autonoom hun IT- en legacy-gerelateerde taken, die normaliter heel complex zijn, kunnen afwerken.

Partnering voor optimale groei

“Onze partners zijn onmiskenbare sleutels tot ons succes”, stelt van den Brink. “Ze bundelen hun eigen lokale kennis en expertise met onze bewezen communicatiemanagement software en ervaring. Scriptura Engage kan worden ingezet voor alle verticale bedrijven én voor zowel grote als middelgrote bedrijven die de communicatie en interactie met hun klanten willen verbeteren. Mijn doel bestaat er dus in om hen daarin te ondersteunen en onze partners te adviseren hoe zij hun klanten kunnen laten uitblinken met een customer-centric aanpak.”

“Waarom iemand met ons zou moeten samenwerken? Wel, we zijn ervan overtuigd dat we een bewezen, transparant en toekomstbestendig alternatief bieden aan de gerenommeerde topbedrijven in de markt. Doorheen de jaren heeft het management bewust gewerkt met compacte teams die bestaan uit zorgvuldig gekozen professionals. Op die manier worden de communicatielijnen vrij kort gehouden, waardoor onze partners vlot kunnen communiceren met de development en product management teams. Die gesprekken kunnen dan gaan over nieuwe functionaliteiten en ontwikkelingen die hun klanten cruciaal beschouwen voor hun succes.”

Vanuit een customer-centric perspectief vragen we onze partners ook feedback aan hun klanten te vragen. Als resultaat slagen we er steeds in om onze oplossing te verbeteren zodat we blijven beantwoorden aan de behoeften van Scriptura Engage-gebruikers. Wat het klantenaspect betreft, geloven we erin dat de betrokkenheid van de partners, hun wensen en input bijdragen tot onze groei. De mate waarin zij deel uitmaken van onze product roadmap beschouwen we als een grote differentiator. Om deze fase naar het volgende niveau te tillen, zal een nieuw initiatief van ‘inner circle meetings’ met partnerklanten binnenkort worden opgezet.”

Rate this post

Print Friendly