Canon Europe – marktleider in imaging solutions – kijkt terug op een succesvol drupa 2016 in termen van klantbetrokkenheid, investeringen en belangstelling. Zowel nieuwe als bestaande klanten bezochten de Canon-stand op drupa 2016, om inspiratie op te doen en te ontdekken welke productiviteit, kwaliteit en flexibiliteit de digitale printtechnologie nu kan bieden. Met als resultaat dat Canon dubbel zoveel van haar inkjet-productieprinters en grootformaatprinters heeft verkocht als tijdens drupa 2012.

Jeppe Frandsen, Executive Vice President bij Canon Europe, is tevreden: “Canon heeft tijdens drupa 2016 verfrissende ideeën en uitbreidingsoplossingen gepresenteerd, waarmee we bezoekers hebben geïnspireerd om print op hun eigen manieren in te zetten voor hun klanten. Dankzij het groeiende optimisme over de toekomst van de grafische industrie, wilden duizenden bezoekers meer weten over hoe wij hen kunnen helpen om zakelijke groei te realiseren en hun bedrijf te transformeren. De investeringen door klanten waren overall 30 procent hoger dan op drupa 2012.”

Award voor Canon imagePRESS C10000VP
De belangstelling voor de geavanceerde digitale print solutions van Canon was groot, met name bij bezoekers uit Oost-Europa, Turkije, Latijns-Amerika en Azië. De verkoop van toner-productieprinters uit Canon’s imagePRESS-serie was indrukwekkend: 25 procent van de orders kwam van nieuwe Canon-klanten en meer dan de helft van de orders kwamen van bestaande klanten die nieuwe functionaliteiten en nieuwe mogelijkheden willen toevoegen aan hun bestaande productielijnen. Canon’s topmodel, de imagePRESS C10000VP, werd door de EDP (European Digital Press Association) tijdens drupa 2016 bekroond met een award voor ‘Best cut sheet colour A3+ printer over 200,000 prints A4/month’.

Toekomst voor tonertechnologie

In een reactie op het succes van de imagePRESS zegt Mark Lawn, Director of Professional Print bij Canon Europe: “De verbeterde prestaties binnen het imagePRESS-portfolio vielen op en veel klanten reageerden daarop door tijdens drupa hun bestaande machines te upgraden. Fascinerender nog was het aantal nieuwe klanten dat voor het eerst heeft besloten te investeren in de Canon-tonertechnologie. De kwaliteit, productiviteit, consistentie en verwerkingsmogelijkheden van media door de imagePRESS raken steeds meer bekend. De positieve reacties geven aan dat de tonertechnologie voor PSP’s een belangrijke en ook blijvende rol zal spelen in de nabije toekomst.”

Investeringen in productieprinters

Tijdens drupa 2016 deden klanten grote investeringen in de Canon-productieprinters met inkjet-technologie, zoals de nieuwe Océ ColorStream 6000 Chroma en de Océ ImageStream 2400 die is geoptimaliseerd voor het drukken op standaard offsetmedia. De innovatieve Océ VarioPrint i300 inkjet-productieprinter voor losse vellen en de nieuwe ColorGrip optie maken een hoogwaardige kleurreproductie op standaard offsetmedia mogelijk en deze combinatie bleek populair. Klanten uit Duitsland, Nederland, Noorwegen, Turkije, het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten plaatsten orders voor deze printer. Canon ontving daarnaast positieve feedback van klanten op Voyager, een prototype 7-kleuren inkjet-fotoprinter voor perfecte B2+ fotoprints.

Live printdemonstraties

Jeppe Frandsen geeft een verklaring voor het succes: “Veel Canon-klanten lieten zich tijdens drupa 2016 inspireren door de live printdemonstraties die we hebben gehouden. Met meer dan 25 live productieworkflows en 300 printtoepassingen was dit voor ons de ‘drupa van de toepassingen’. Veel van onze toepassingen bieden aantoonbaar meerwaarde die klanten het vertrouwen geeft in het directe zakelijke potentieel van onze end-to-end solutions. En van onze kant geldt dat onze betrokkenheid veel verder gaat dan drupa. Wij blijven drukkers inspireren om hun grenzen te verleggen en ondersteunen hen met technologische innovaties en expertise om hun zakelijke activiteiten te transformeren.”

Rate this post

Print Friendly