Qlik® , leider in visual analytics, maakt bekend dat DocuSign®, marktleider in digitale handtekeningen en Digital Transaction Management (DTM), kiest voor het platform van Qlik. Daarmee is DocuSign in staat om diepgaande analyses uit te voeren op ruwe data uit diverse bronnen en kunnen KPI’s eenvoudig worden geïdentificeerd. Met Qlik kan DocuSign de verkoopprestaties verbeteren en het salesteam inzicht geven in belangrijke factoren die van invloed zijn op klanten. Denk aan het productgebruik, de verlengingsvoorwaarden, de klanttevredenheid en de duur van de klantrelatie.

DocuSign kiest voor een bedrijfsbrede integratie van Qlik. De wereldwijde sales, customer success en professional servicesteams hebben nu toegang tot een real-time, 360 graden overzicht van alle klanten. Gebruikers kunnen hun bestaande salestools synchroniseren met de oplossing van Qlik. Met behulp van guided analytics kunnen de teams nieuwe inzichten opdoen en deze direct delen met klanten in plaats van wekenlang op een rapportage te moeten wachten. Dankzij het gebruik van Qlik heeft DocuSign de omzet zien toenemen.

“Wij hadden een sterke behoefte aan een oplossing die ons inzichten aanreikt waarmee wij op het gedrag van onze klanten kunnen anticiperen”, aldus Robert Parker, senior director Business Intelligence bij DocuSign. “Door onze wereldwijde teams toegang te geven tot een visual analytics-platform kunnen we data real-time analyseren en direct relevante beslissingen nemen. Zo kunnen we klanten bij elke gelegenheid optimaal van dienst zijn.”

“Door de integratie van Qlik is DocuSign in staat om het volledige verhaal te ontdekken dat schuilgaat in hun data”, aldus Mike Saliter, vice president Industry Solution Sales & Market Development bij Qlik. “Salesteams kunnen snel de behoeften van klanten doorgronden. Dit resulteert in relevantere en effectievere dienstverlening. Dat is niet alleen bevorderlijk voor de klantentevredenheid, maar ook voor de omzetgroei.”

Rate this post

Print Friendly