Ondanks alle beloften over inkjettechnologie zien veel grafimediabedrijven nog problemen om dit in te zetten. Xerox onthult tijdens drupa oplossingen die hier verandering in kunnen aanbrengen.

Robert Stabler, senior vice president en directeur van de Global Graphic Communications Business Group van Xerox: “Xerox zorgt voor disruptie binnen de inkjetmarkt. Tijdens drupa kan iedereen de laatste ontwikkelingen op dit gebied zien en te weten komen hoe zij daarvan kunnen profiteren. We hebben twee nieuwe platforms en een breed scala aan producten ontwikkeld die inkjettechnologie toegankelijker en betaalbaarder maken voor de grafimediabranche.”

Krachtig presterende nieuwe inkjetdrukpersen
Xerox presenteert op drupa twee nieuwe inkjetdrukpersen, de Xerox Brenva™ HD Production Inkjet vellenpers en de rotatieve Xerox Trivor 2400 inkjetpers. Met de Brenva HD kunnen grafimediabedrijven hun digitale drukwerkactiviteiten concurrerend uitbreiden naar marktsegmenten als transactioneel, direct mail en boeken. Dit door de kostenefficiëntie van inkjettechnologie te combineren met een drukpers voor het printen van losse vellen. Met de Trivor 2400 kunnen grafimediabedrijven zich toeleggen op bredere toepassingsgebieden zoals catalogi, tijdschriften en vierkleuren boekdrukken. Deze pers biedt krachtige productiviteit op een zeer compact vloeroppervlak.

InfoTrends voorspelt dat het productievolume van kleureninkjet tussen nu en 2019 wereldwijd met 23 procent zal groeien. De twee nieuwe drukpersen bieden grafimediabedrijven de mogelijkheid om deze lucratieve en snel groeiende inkjetmarkt te betreden.

Technische demonstratie van nieuwe inkt en verpakkingsoplossingen
Xerox demonstreert tijdens drupa nieuwe mogelijkheden op het gebied van inkt en het digitaal drukken van verpakkingen, zoals:

  • Xerox High Fusion Ink – deze nieuwe inkt maakt inkjetdruk op traditioneel gecoat offsetpapier mogelijk. Hiermee is het voor- of nabehandelen van papier voor inkjetdrukken niet langer noodzakelijk.
  • Transparante toner voor het vijfde station van de Xerox iGen® 5 Press.
  • Xerox Direct to Object Inkjet Printer – inkjetdruk op 3D-objecten, van flessendoppen tot rugbyhelmen en schoenen. Dit maakt een einde aan de noodzaak van het gebruik van labels in een groot aantal retail- en productietoepassingen.
  • Een oplossing voor codering en markering met laserdiodes – Xerox heeft in samenwerking met partners Macsa I.D., S.A. en DataLase Ltd. de oplossing Macsa ID DIGILase ontwikkeld. Deze nieuwe lasergebaseerde oplossing voor thermochrome inkt wordt ondersteund door Xerox-technologie en maakt het mogelijk om grafische content met hoge snelheden op verpakkingen te drukken.


Ondersteuning voor het bedrukken van vouwkartonnenverpakkingen
Tijdens drupa vertellen managers van Xerox en KBA‑Sheetfed Solutions, een business unit van de Koenig & Bauer Group (KBA), meer over hun samenwerking aan de ontwikkeling van een unieke digitale B1-vellenpers. De KBA VariJET® 106 Powered by Xerox is 40 inch (750×1060 mm) en wordt speciaal ontwikkeld voor de vouwkartonmarkt. De pers biedt alle voordelen van digitaal drukken, zoals het gebruik van verschillende versies van dezelfde vouwkartonverpakking en vouwkartonverpakkingen op maat. Dit stelt grafimediabedrijven in staat nieuwe kansen aan te boren binnen de verpakkingsindustrie.

Een vereenvoudigd traject naar gepersonaliseerde catalogi
Xerox, XMPie (een dochteronderneming van Xerox), Solimar en Müller Martini demonstreren tijdens drupa een nieuwe integrale workflowoplossing voor de productie van gepersonaliseerde catalogi met de Trivor 2400. De oplossing Xerox Personalized Catalog maakt gebruik van Xerox FreeFlow® Core voor integrale automatisering van workflows. XMPie PersonalEffect® creëert content op maat in aansluiting op de speciale verzoeken van klanten. De Presto II Digital Saddle Stitcher van Müller Martini wordt gebruikt voor het binden en afwerken van het product.

Andere belangrijke oplossingen die tijdens drupa aan bod komen zijn:

  • Oplossingen voor workflowbeheer en personalisatie – Cloudoplossingen, digitale publicatieoplossingen en applicaties voor het publiceren van variabele data.
  • De Xerox iGen 5-inkjetdrukpers – Het vijfde tonerstation van de iGen 5 is goedgekeurd door de FDA dankzij de uitbreiding van zijn kleurengamma met blauw, groen en oranje, een belangrijke certificering bij verpakkingstoepassingen.
  • De Xerox Impika® Evolution en Xerox Rialto™ 900 inkjetdrukpersen – Beide persen zijn recent door Fogra gecertificeerd op het gebied van kwaliteit en prestaties.
  • Dagelijkse optredens en happy hours – DJ Lovra van The Ministry of Sound verzorgt dagelijks optredens op de stand van Xerox om 11:00 uur, 14:00 uur en 16:00 uur. Xerox organiseert daarnaast elke werkdag een happy hour tussen 17:00 uur en 18:00 uur en in het weekend van 16:30 uur tot 17:00 uur.

Xerox is tijdens drupa 2016 vertegenwoordigd op stand A62 in hal 8B in de Messe Düsseldorf. Het motto van Xerox luidt dit jaar “Let the Work Flow”. De stand van Xerox is ingedeeld op basis van zes toepassingsgebieden: direct mail, boeken, catalogi, transactioneel printen, foto’s en verpakking. Xerox houdt op 2 juni om 09:00 uur een persconferentie in CCD Süd, kamer 2 van de Messe Düsseldorf. Meer informatie over de activiteiten van Xerox tijdens drupa is te vinden op xerox.com/drupa.

Rate this post

Print Friendly