Kodak Alaris heeft Rick Costanzo benoemd tot President en Algemeen Directeur van de divisie Information Management (IM) van het bedrijf. Costanzo kwam eerder dit jaar binnen het bedrijf om leiding te geven aan de multinational, die in 27 landen hardware, software en diensten levert. Bedrijven en instanties worden geholpen hun bedrijfsprocessen beter te automatiseren en sneller op digitaal over te stappen zodat ze snel een optimaal resultaat kunnen realiseren.

Costanzo is begonnen bij Kodak Alaris na een succesvol dienstverband bij SAP, waar hij dienstdeed als uitvoerend vicepresident voor de Telecommunications Industry en Enterprise Mobility Solutions. In zijn rol heeft hij SAP naar een internationaal toonaangevende positie in Telecommunications geleid en Enterprise Mobility Solutions van SAP getransformeerd tot snelgroeiende services op basis van de Cloud. Voordat Costanzo bij SAP aan de slag ging, was hij executive vicepresident van Global Sales en Regional Marketing voor BlackBerry, waar hij verantwoordelijk was voor het commerciële beleid en de financiële resultaten van de wereldwijde organisatie. Costanzo was de eerste medewerker van BlackBerry in Europa die de commerciële bedrijfsvoering heeft opgezet en vijf jaar heeft geleid. Hierna heeft hij vergelijkbare werkzaamheden verricht in Latijns-Amerika. In beide markten heeft hij hoge omzetten en winstmarges behaald, hierna heeft hij zijn werkzaamheden wereldwijd uitgebreid.

“Naarmate we op zoek blijven gaan naar nieuwe groeimarkten om ons bedrijf verder te laten groeien, zijn de ervaringen van Rick als internationaal leider en zijn katalyserende inzet voor verandering van cruciaal belang,” aldus Jeff Goodman, CEO van Kodak Alaris. “Rick weet organisaties op deskundige wijze naar nieuwe en onbekende terreinen te leiden om tot grote resultaten te komen. Hij heeft nu al een belangrijk verschil voor ons bedrijf gemaakt. Ik weet zeker dat hij de grenzen van het bestaande zal blijven opzoeken en fantastische resultaten zal boeken om, in zijn nieuwe rol, het verschil te maken in de toekomst van onze divisie Information Management.”

Costanzo heeft zijn eerste maanden bij Kodak Alaris besteed aan de kennismaking met klanten, partners en medewerkers over de hele wereld, om te luisteren naar hun visies over het bedrijf en in reactie daarop zijn visie te geven. “We werken toe naar een organisatie waarin de klant meer centraal staat,” aldus Costanzo. “Onze distributiepartners staan in de frontlinie. Hun inspanningen zijn rechtstreeks van invloed op ons vermogen om kwaliteit aan eindklanten te leveren. Daarom komen we snel met nieuwe trainings- en marketingprogramma’s om hen, als verlengstuk van Kodak Alaris, te helpen doeltreffender te functioneren om gezamenlijke groei te realiseren. Omdat tijd ieders vijand is, is het vanaf dag één van cruciaal belang om het juiste tempo er in te houden.” Kodak Alaris stevent af op een snelle start in 2016, met onder andere een aantal grote, nieuwe klanten in de bankensector, de verzekeringsbranche, de overheid, de gezondheidszorg en de sector voor het uitbesteden van bedrijfsprocessen.

Kodak Alaris heeft wereldwijd een toonaangevende positie in scanners met een grote productiecapaciteit. In 2014 en 2015 heeft Buyers Lab, LLC (BLI) Kodak Capture Pro Software beloond met de Summer Pick Award voor diens uitstekende productiescanoplossing. Het gebruiksgemak, de vele functies, de productiviteit, de integratiemogelijkheden en de algehele kwaliteit waren enkele criteria op basis waarvan de winnaar gekozen werd. Dit jaar heeft BLI Kodak Alaris beloond met de 2016 Scanner Line of the Year Award voor toonaangevende prestaties van de gehele portefeuille van documentenscanners. Kodak Alaris won tevens meerdere 2016 Winter Pick Awards — één in elk van de drie belangrijkste scannercategorieën: netwerk, afdeling en productie. Kodak Alaris heeft als fabrikant van scanners de meeste “Pick”-awards gewonnen voor scanners die door BLI getest zijn.

“Ook bij blijvende vernieuwing blijft hardware belangrijk,” aldus Costanzo. “We hebben ons al decennialang bewezen en de industrie vertrouwt op ons. We blijven daarom ook veel investeren in software en dienstverlening. Met ons volledige portfolio – van documentscanners tot enterprisesoftware, services en oplossingen – hebben bedrijven de sleutel in handen om informatie met grotere efficiency te verwerken en beter te kunnen inspelen op de veranderende behoeften van klanten, vandaag en in de toekomst.”

Rate this post

Print Friendly