Om zijn preventieadviseurs beter te ondersteunen, heeft Mensura – de grootste Belgische Externe Dienst voor Preventie en Bescherming op het Werk – de mobiele kaart getrokken. Mensura doet daarvoor beroep op Inventive Designers, dat met Scriptura Engage een mobiele app en softwareplatform levert voor digital-first communicatie.

Uit een analyse van de huidige workflow bleek dat vooral de vele manuele handelingen en het papierwerk een rem vormden op de efficiëntie. Preventieadviseurs zijn meestal op pad en nemen de hele dag een koffer mee gevuld met een laptop, tablet, papieren documentatie en formulieren. Tijdens hun bedrijfsbezoeken maken ze notities die ze, zodra aangekomen op het kantoor, vervolgens moeten verwerken in het bedrijfssysteem Health@Work. Dubbel werk dus.

“Met het Kofferproject wilden we de administratie van de bedrijfsbezoeken volledig digitaal laten verlopen”, zegt Christophe Vanneste, CIO bij Mensura. “Eén digitale toepassing moest onze preventieadviseurs in staat stellen om zich te informeren en hun administratie te vereenvoudigen, te versnellen en papierloos te maken.” Voor die doelstelling viel de keuze op Scriptura Engage. Met deze mobiele oplossing kan de (niet-technische) gebruiker, in het Frans of Nederlands, offline klantengegevens consulteren, aanpassen en samen met de klant een elektronische checklist invullen. Deze informatie wordt – zodra de gebruiker opnieuw online is – automatisch gesynchroniseerd met het klantendatasysteem van Mensura.

Meer dan een mobiele app

Meer dan een mobiele app is Scriptura Engage een open communicatieplatform. Eén dat zich  bovendien naadloos integreert met de bestaande kanalen voor klanten en medewerkers. Christophe Vanneste: “Het platform integreert zich zowel op technologisch als operationeel vlak, kan diverse communicatiekanalen aan (waaronder mobile, maar ook e-mail  en sms) en laat ook toekomstige aanpassingen toe. Hiermee halen we dus niet enkel een mobiele oplossing in huis, maar ook een centraal platform voor al onze papieren en digitale communicaties.”

Mobiel is de (zeer nabije) toekomst

Hoewel marktanalisten al jaren het belang van mobiele integratie benadrukken, staan veel organisaties nog aan het begin van hun mobiele strategie. Joke Dehond, CEO van Inventive Designers: “Mensura is marktleider in zijn branche en bevestigt die positie door als een van de eerste in zijn markt met een mobiele oplossing aan de slag te gaan. Veel bedrijven gebruiken een op maat gemaakte mobiele app, maar dat zorgt voor een versplintering van functionaliteiten, intensiever onderhoud en een slechtere gebruikerservaring. Met Scriptura Engage heeft Mensura een platform waarmee het zijn communicaties en klantenervaring kan optimaliseren zonder telkens nieuwe apps te moeten maken of een nieuwe oplossing te integreren.”

Voor Rik Doclo, Business Developer bij Inventive Designers, was het meteen duidelijk dat Mensura een klare kijk had op de richting die ze heen wilden. “Door enkele toepassingen uit te werken, hebben we kunnen aantonen dat Scriptura Engage de oplossing was die Mensura zocht, maar ook dat onze medewerkers in staat zijn om snel de noden van hun business te begrijpen en te vertalen. Vanaf begin dit jaar mogen dertig preventieadviseurs van Mensura, na een korte training, hun koffer opbergen en gaan ze enkel nog met een iPad op klantenbezoek. Scriptura Engage zal voor hen het papierwerk tot nul reduceren en de kans op fouten bij het overbrengen van informatie naar de interne systemen drastisch reduceren.”

Mensura kiest Scriptura Engage voor Kofferproject
5 (100%) 1 vote

Print Friendly