Het administratieve werk dat financiële dienstverleners moeten verzetten om de afhandeling van binnenkomende stukken bij te houden neemt bij de meeste organisaties een groot deel van hun werkdag in beslag. Denk bijvoorbeeld aan polissen, mutaties en schademeldingen die binnenkomen via email, brievenpost of de website. De stukken sorteren, het werk verdelen en de voortgang monitoren is nog maar het begin. DDi, de softwareontwikkelaar uit Hoofddorp wil met het Marktonderzoek Digital Mailroom voor de assurantiebranche in kaart brengen hoe de markt hier tegenaan kijkt. Tegen welke problemen lopen organisaties aan en in hoeverre is er behoefte aan automatisering van dit proces?

Eerste van reeks onderzoeken Digital Mailroom van start
Dit jaar houdt DDi het Marktonderzoek Digital Mailroom onder assurantiekantoren voor de eerste keer. Door de jarenlange ervaring met het ontwikkelen en installeren van document management software in deze branche heeft het softwarebedrijf al ruime kennis vergaard over de verwerking van documentstromen bij deze organisaties. Op basis van deze kennis is onlangs een nieuwe versie van de Digital mailroom geïntroduceerd. Thom Menssink, commercieel directeur DDi: “Om ervoor te zorgen dat we de markt goed kunnen blijven bedienen is het van belang te weten waar de behoefte ligt. Door de snelle ontwikkelingen in dit digitale tijdperk blijft dit continue in beweging. De insteek is dan ook om het marktonderzoek vanaf nu jaarlijks te houden.”

Deelnemen aan het onderzoek voor de assurantiebranche
DDi roept professionals op deel te nemen aan het onderzoek, zodat in kaart gebracht kan worden hoe assurantiekantoren en/of verzekeraars de verwerking van de inkomende “behandelstukken” binnen hun organisatie hebben geregeld en waar de eventuele pijnpunten en verbeterpunten zitten. Het onderzoek is beschikbaar op pc, tablet en smartphone via http://ddi.nl/marktonderzoek-digital-mailroom en loopt tot en met december 2016. De uitkomsten van het onderzoek worden omstreeks februari 2017 verwacht.

Rate this post

Print Friendly