CITO in Amsterdam investeert in een Xerox iGen 150 digitale kleurenpers en ziet na twee maanden gebruik al meer voordelen dan vooraf werd gedacht. Met de iGen 150 is CITO in staat klanten nog sneller te bedienen met onderscheidend drukwerk. De iGen 150 vervangt de intensief gebruikte iGen4 en levert betere kwaliteit, grotere formaten met eigen in- en uitvoer en zorgt bovendien voor een hogere snelheid.

De iGen 150 wordt aangestuurd door een externe RIP (Raster Image Processor) van EFI (powered by Xerox) en voor de workflow gebruikt CITO nu Xerox Process Manager. Wanneer dit binnenkort wordt vervangen door de Xerox FreeFlow Core workflow oplossing, verwacht men het totale proces van aanlevering van opdrachten tot en met afwerking en facturatie helemaal te automatiseren.

Gerald Leferink, directeur bij CITO: “Klanten hebben steeds meer behoefte aan kortere doorlooptijden en printing on demand. Met deze iGen 150 kunnen wij ze in deze behoefte voorzien. Wij onderscheiden ons door afwijkende formaten (tot 66 cm velformaat) en de diverse papiersoorten tot 350 grams aan te bieden. Kwaliteit staat bij ons opnummer één, want ook zeer kleine corpsen moeten goed leesbaar zijn. Met Xerox hebben we de mogelijkheden onderzocht en kunnen wij deze kwaliteit borgen. Wij zijn dan ook zeer tevreden met de samenwerking. We zien dat we steeds meer opdrachten, die we voorheen bij een offset drukker uitbesteedden nu zelf op de iGen 150 draaien.”

Toekomstperspectief
Voor de toekomst ziet CITO mogelijkheden in verpakkingen door de hogere grammages die ze kunnen beprinten. Ook verwacht CITO meer werk voor vervangend offset drukwerk.

Rob Stokmans, Business Manager Production Systems bij Xerox: “Het draait al een tijd niet meer enkel en alleen om de print, klanten hebben behoefte aan service, een totaalpakket. CITO speelt hier op in door bijvoorbeeld naast het afdrukken van panelen voor een reizende voorstelling ook de raambelettering te verzorgen en deze ook te plaatsen indien de klant dit graag wil. CITO kan met de hulp van Xerox zich nu concentreren op wat echt belangrijk is: het verrassen van hun klanten, het verhogen van de productie en zorgen voor kostenreductie en groei.”

Rate this post

Print Friendly