Sharp heeft tijdens de Inspire Expo, een tweedaags evenement voor de partners van Sharp, haar nieuwe strategie voor de zakelijke markt bekendgemaakt. Alexander Hermann, vice-president bij Sharp Information Systems Europe, presenteerde tijdens een speech de manier waarop Sharp organisaties wil gaan helpen om de informatiestromen beter te organiseren, namelijk via ‘connected technology’. Om dit te ondersteunen, gaat Sharp onder meer de sales- en supportstructuren voor haar Document Solutions en Visual Solutions-divisies samenvoegen tot één sales-organisatie voor haar Europese zakelijke klanten.

Alexander Hermann: “Ons doel is om een visie te delen met bedrijven die boven het niveau van ‘producten en diensten’ uitstijgt en die rechtstreeks betrekking heeft op hun ambities. Veel van onze concurrenten richten zich op de technologie achter IT, terwijl onze klanten zich meer bezighouden
met informatie: hoe ze kennis kunnen delen en tot creatieve, inspirerende ideeën kunnen komen. Wij willen ons dan ook concentreren op de manier waarop informatie verandert en hoe organisaties hier beter op in kunnen spelen.”

Sharps visie “om de manier waarop organisaties met informatie omgaan te transformeren met behulp van ‘connected technology’”, wil eigenlijk zeggen dat het bedrijf maatoplossingen wil aanbieden, afhankelijk van waar, wanneer en hoe klanten informatie nodig hebben. Het Sharp-team heeft precies onderzocht hoe klanten aan hun informatie komen en hoe ze deze verwerken, weergeven en delen. Deze kennis gebruikt Sharp om oplossingen te ontwikkelen die informatie meer toepasbaar en toegankelijk maken en ervoor zorgen dat organisaties geïnspireerd raken om beter geïnformeerd te
gaan werken.

Het samenvoegen van de activiteiten van de Document Solution en de Visual Solution-divisies van Sharp is het resultaat van voortdurende herstructureringen binnen Sharp Europe om het winstgevende B2B-deel van het bedrijf dat consequente groei blijft laten zien, te versterken. Zo heeft
Sharp sinds 2007 onder andere 20 bedrijven verworven, waaronder Prodotec in Frankrijk, IOT in het Verenigd Koninkrijk en Nepa Business Solutions in Oost-Europa.

Sinds Sharps laatste dealerevenement in 2012 heeft Sharp niet alleen haar entree gemaakt op de kleurenproductiemarkt, maar heeft het bedrijf ook haar portfolio uitgebreid met geïntegreerde softwaretoepassingen. Hierdoor beschikt Sharp nu over een compleet pakket op elkaar afgestemde
hardware- en softwareproducten binnen het toonaangevende MFP-assortiment. In de afgelopen drie jaar hebben de zakelijke producten van Sharp reeds 45 Pick en Highly Recommended-awards van BLI mogen ontvangen.

Sharp is vastbesloten de groei in Europa voort te zetten. Naast de organisatie van de Inspire Expo, waar meer dan 550 vertegenwoordigers uit de dealerwereld aanwezig zijn uit meer dan 30 landen, zal Sharp in 2016 wederom op ISE te zien zijn. Ook zal Sharp Drupa 2016 aandoen, ’s werelds grootste beurs voor de printmedia.

Rate this post

Print Friendly