Kodak Alaris kondigt vandaag de oprichting van AI Foundry aan, een business unit die andere organisaties helpt om hun gestructureerde en ongestructureerde data te verwerken en te begrijpen met behulp van gepatenteerde Artificial Intelligence (AI)-technologie. De lancering van AI Foundry is de volgende stap in de evolutie van Kodak Alaris naar de grootste leverancier van informatiebeheersoplossingen ter wereld. Het bouwt voort op het succes van hun bekroonde documentscanners en scansoftware waarmee bedrijfsprocessen in vele van de grootste bedrijven ter wereld worden ondersteund.

Volgens IDC zijn ongestructureerde communicatie en verwante content, zoals e-mails, foto’s, instant messages, social media, documenten en andere formaten goed voor 90% van alle digitale informatie.[1] Bedrijven moeten deze ongestructureerde content eerst lezen en begrijpen voordat een respons kan worden gegenereerd en een bedrijfsproces kan worden gestart. Hiervoor hebben organisaties nieuwe geautomatiseerde oplossingen nodig die het volume en de verscheidenheid aan ongestructureerde data aankunnen. Indien ze dit niet doen, moeten ze met steeds arbeidsintensievere B2B- of B2C-processen werken.

“Ongestructureerde communicatie is een uitdaging voor elk bedrijf. Het bemoeilijkt automatisering, zorgt ervoor dat bedrijfsprocessen meer kosten en verlaagt de klanttevredenheid”, zegt Steve Butler, algemeen directeur van AI Foundry. “AI Foundry is opgericht om de kracht van kunstmatige intelligentie optimaal te benutten, zodat we amorfe gegevens beter kunnen begrijpen en slimmer “contextgevoelig” informatiebeheer kunnen leveren. Dankzij onze end-to-end oplossingen voor het automatiseren van bedrijfsprocessen kunnen bedrijven samen met AI Foundry de klantervaring verbeteren, problemen met content management bedrijfsbreed aanpakken en de beste ROI bereiken.”

Oplossingen op basis van kunstmatige intelligentie zijn vooral krachtig wanneer ze worden gebruikt om klantcommunicatie te begrijpen en actie te ondernemen, zoals bij het reageren op een aanvraag, de opbouw van een kennisbank of de start van een workflowproces. Met deze nieuwe technologie kunnen organisaties zorgen voor een nauwkeurigere respons bij een eerste contact, proceduretijden verminderen, transactiekosten verlagen en de productiviteit van werknemers verhogen. Maar het gaat om meer dan alleen geld besparen. Bedrijven kunnen dankzij AI Foundry immers ook hun klanttevredenheid en -loyaliteit verhogen door de klantervaring te verbeteren.

Het paradepaardje van AI Foundry, Info Insight, is de ideale oplossing voor bedrijven in diverse sectoren en verticale markten, zoals verzekeringsmaatschappijen, bedrijven in de gezondheidzorg, retailers, logistieke bedrijven, nutsbedrijven en alle andere bedrijven die op elektronische wijze met hun leveranciers communiceren. De algoritmen die aan de basis van deze oplossing liggen, gebruiken linguïstiek (natuurlijke taalverwerking) om ongestructureerde communicatie te interpreteren. Tegelijkertijd leren ze in real-time bij en worden ze zo dus elke minuut “slimmer”. Info Insight maakt ook gebruik van “smart routing”-technologie, waarbij aanvragen en voorgestelde responsen naar de “beste medewerker” worden gestuurd, rekening houdend met de vaardigheden, beschikbaarheid, tijdzone en talen van de medewerker in kwestie.

“De naam “AI Foundry” sluit perfect aan bij onze ijzersterke oplossingen voor het begrijpen en beheren van ongestructureerde communicatie”, aldus Alan Swahn, vice-president marketing bij AI Foundry. “Het belangrijkste voordeel is dat Info Insight natuurlijke taalverwerking gebruikt om ongestructureerde informatie te lezen en te begrijpen. Deze informatie is afkomstig uit alle media die we gebruiken om in ons dagelijks leven met anderen te communiceren, zoals e-mail, webchat, sms-berichten, e-mailbijlagen en berichten op sociale media. De klassieke systemen op basis van regels en zoekwoorden zijn niet in staat om de problemen op te lossen waarmee we vandaag worden geconfronteerd. Onze nieuwe generatie van ‘context bewuste’ informatiesystemen zorgt ervoor dat AI Foundry de explosieve groei van ongestructureerde data aan kan.”

Volgens een rapport van Forrester Research[2] is kunstmatige intelligentie dit decennium aan een ware opmars bezig en zal het uiteindelijk een deel worden van onze dagelijkse omgang met klanten. Dit kan gaan via computers, apparaten, draagbare apparaten en systemen die we gebruiken om taken uit te voeren, te antwoorden en ondersteuning te krijgen bij het nemen van beslissingen en die repetitieve handelingen automatiseren.

Met de investering in AI Foundry toont Kodak Alaris dat het zich blijft inzetten voor de integratie van organisatorische bedrijfsprocessen. Op die manier steunt het bedrijven die op zoek gaan naar manieren om alle vormen van communicatie te beheren om zo de tevredenheid en loyaliteit van hun klanten te verbeteren.

[1] EMC Digital Universe Study, met gegevens en analyse door IDC, april 2014

[2] Artificial Intelligence Can Finally Unleash Your Business Applications’ Creativity, Forrester Research, februari 2015

Rate this post

Print Friendly