Xerox lanceert wereldwijd een nieuw initiatief dat channelpartners voorziet van alle hulpmiddelen die zij nodig hebben om klanten te helpen groeien door het ontsluiten van het potentieel van hun Xerox-apparatuur. Dit stelt eindklanten in staat om hun productiviteit te verhogen en informatiebeveiliging te optimaliseren.

Het nieuwe ‘Innovate to Grow’-initiatief voorziet channelpartners van advies over hoe zij de verkoopcyclus kunnen versnellen voor het maken van eigen apps, managed print services (MPS) en ConnectKey® multifunctionele printers (MFP’s) van Xerox. Xerox reikt hiervoor hulpmiddelen aan zoals training in verkoopgesprekken, video’s, marketingtoolkits, concurrentieanalyses en een Partner Solutions Playbook. Dit draaiboek laat partners zien hoe zij Xerox producten kunnen inzetten voor de ontwikkeling van herhaalbare, geautomatiseerde en gepersonaliseerde workflows die aansluiten op de dagelijkse behoeften van klanten.

MKB’ers in Noord-Amerika en West-Europa zullen dit jaar meer dan 40 miljard dollar uitgeven aan technologie en document gerelateerde diensten1. In meer dan 75 procent van de gevallen verloopt de verkoop hiervan via indirecte kanalen2. Dit levert belangrijke kansen op voor channelpartners van Xerox.

“Het succes van Xerox en onze partners vereist meer dan alleen dozen schuiven. We moeten uitgroeien tot een strategische partner voor onze klanten en manieren vinden om hun bedrijfsprocessen te verbeteren”, aldus John Corley, President Channel Partner Operations bij Xerox. “Xerox wil partners wapenen met tools die hen in staat stellen om klanten beter te bedienen en effectiever in te springen op nieuwe omzetkansen. Dit initiatief bevordert de innovatie en zakelijke groei.”

Het Partner Solutions Playbook is een interactieve bibliotheek met daarin klantenscenario’s opgenomen uit de praktijk. Elk scenario laat zien hoe een workflow-vraagstuk stapsgewijs kan worden opgelost aan de hand van mogelijke oplossingen. Het Playbook legt het vraagstuk uit en laat zien welke technologie en hoeveel tijd er nodig is om een oplossing te bieden, evenals de verwachte omzet die dit oplevert. Het ‘Innovate to Grow’-initiatief stelt partners in staat meer te doen, de klantenloyaliteit te bevorderen en herhalingsomzet te genereren. Hier volgt een aantal voorbeelden van de successen die partners boekten dankzij het initiatief van Xerox:

  • Een snellere verwerking van klantverzoeken: e-dox, een MPS-leverancier in Leipzig, ontwikkelde een app voor MFP’s van Xerox waarmee bedrijven verzoeken en klachten van klanten kunnen scannen en rechtstreeks in hun customer relationship management-systeem invoeren. De verwerkings- en responstijden werden hierdoor teruggebracht van drie weken tot één dag. e-dox was op deze manier in staat nieuwe klanten aan zich te binden.
  • Verbeterde klantenservice: Southern Solutions, een in Waldorf, Maryland gevestigde partner van Xerox, verbeterde de klantervaring met een app waarmee gebruikers met een simpele muisklik onderhoudsdiensten en verbruiksgoederen voor MFP’s van Xerox kunnen aanvragen. De app legt automatisch de tonerniveaus en printerstatus vast en waarschuwt klanten wanneer zij in actie moeten komen. Dit resulteert in minder downtime van printers en een grotere klantentevredenheid. Sinds de introductie van deze en andere apps zag Southern Solutions zijn maandelijkse herhalingsomzet met 15 procent groeien.
  • Meer efficiëntie: Precision Document Solutions is een in Carrollton, Texas gevestigde leverancier van managed print services aan organisaties in de gezondheidszorg. Het bedrijf ontwikkelde op maat toegesneden workflow-software voor pc’s en MFP’s van Xerox om ziekenhuizen te helpen met het versnellen van het toelatingsproces, het bewaken van het herstel van patiënten, het in kaart brengen van de wachttijden en het in werking zetten van het betalingsproces. Deze software heeft gezorgd voor een veiliger en efficiëntere uitwisseling van kritische informatie tussen artsen en patiënten.
  • Beschikbaarheid
    De voordelen van het ‘Innovate to Grow’-initiatief zijn direct toegankelijk voor de channelpartners in Nederland.

    1 CSI, Dun & Bradstreet, Harte-Hanks, CPO Analysis
    2 Jon Reardon, group director Office Document Technologies bij InfoTrends

    Rate this post

    Print Friendly