ABBYY Europe, een toonaangevende leverancier van documentherkenning en het vastleggen van data en taalgerelateerde technologie, maakte vandaag bekend dat het Rhenus Assets & Services – het Shared Services Centre van deze internationale logistieke onderneming – heeft geholpen om de verwerking van zijn facturen en documenten te automatiseren. Rhenus gebruikt de oplossing van ABBYY momenteel om per jaar tot wel 1,8 miljoen documenten zoals binnenkomende facturen, afleveringsbonnen en vele andere papieren documenten te verwerken. Na de centrale verwerking en classificering van alle documenten wordt de data van de binnenkomende facturen volgens de door Rhenus bepaalde structuur ingelezen en doorgegeven aan het goedkeuringsproces in SAP.

Rhenus verwerkt met ABBYY een groot aantal tijdkritische documenten zoals binnenkomende facturen, afleveringsbonnen, vrachtbrieven en picklijsten. Het verwerkingsproces wordt uitgevoerd voor de tachtig wereldwijde locaties van de Rhenus-groep. De documenten worden op de desbetreffende locaties gescanned en daarna met behulp van ABBYY FlexiCapture aan het Shared Services Center verzonden. Met ABBYY’s Input Management Platform en de daarbij behorende add-on voor factuurverwerking worden daarna alle relevante gegevens geautomatiseerd uitgelezen en vervolgens gecontroleerd via de ABBYY web-clients. De geïntegreerde middleware neemt de archivering over en verzendt statusmeldingen aan de verschillende logistieke systemen en/of partners. Binnenkomende facturen worden geïndexeerd en voor verwerking aan de desbetreffende SAP-workflow overgedragen.

ABBYY vervangt de tot nu toe door Rhenus gebruikte oplossing voor het registreren en verwerken van documenten. De door ABBYY geleverde oplossing werd gekozen vanwege de hoge kwaliteit van de gegevensregistratie, zijn flexibiliteit en transparantie in de architectuur, zijn schaalbaarheid en de snelle implementatiemogelijkheden. Daardoor konden de bestaande processen inclusief de reeds aanwezige automatiseringssystemen zonder uitzondering worden behouden. Binnen de Rhenus Groep is al een volgende roll-out met de ABBYY oplossing gepland. Ook andere afdelingen van de logistieke dienstverlener hebben inmiddels projecten voor de documentenverwerking gelanceerd op basis van de software van ABBYY, bijvoorbeeld voor binnenkomende facturen en douanedocumenten.

„Al van het begin af aan heeft ABBYY ons kunnen overtuigen met een uitstekend registratiepercentage en een goede prijs-kwaliteitverhouding. Slechts vier dagen na de installatie was de software klaar om getest te worden en kon het daar waar nodig worden aangepast aan de benodigde processen, documenten en specifieke gegevensposten. Bovendien was met de deskundige support een snelle implementatie mogelijk. We zijn zeer tevreden“, verklaart Thomas Schreiber, Hoofd Shared Services, Corporate IT bij Rhenus Assets & Services.

ABBYY FlexiCapture is een enterprise-capture-platform voor uitgebreide gegevensregistratie uit verschillende documenttypen voor overdracht naar interne bedrijfsprocessen. De oplossing kan individueel worden aangepast aan de specifieke eisen van de klant en in bestaande systemen worden geïntegreerd. Met speciale modules is automatisering van de factuurontvangst met ABBYY FlexiCapture for Invoices of de geautomatiseerde verwerking van binnenkomende post met ABBYY FlexiCapture for Mailrooms mogelijk.

Voor meer informatie ga naar de productpagina: Abbyy Flexicapture

Rate this post

Print Friendly