De onderzoeksgroep Quocirca heeft Canon in haar wereldwijde Managed Print Services marktrapport omschreven als één van de meest toonaangevende aanbieders van Managed Print Services. Ook in Nederland heeft Canon haar positie in deze markt in het afgelopen jaar versterkt. Canon onderscheidt zich volgens Quocirca vanwege haar diepgaande expertise op het gebied van print, informatiebeheer, documentmanagement, het verbeteren van bedrijfsprocessen en het optimaliseren van klantcommunicatie.

Canon loopt voorop in de internationale markt voor Managed Print Services en ondersteunt organisaties met een uitgebreid en gevarieerd aanbod van hoogwaardige toepassingen. Voor internationale organisaties geldt dat zij waar ook ter wereld een beroep kunnen doen op een uniforme en herkenbare propositie op het gebied van Managed Print Services, waarbij toepassingen op basis van een geïntegreerd aanbod in de markt worden gezet. Daarnaast heeft Canon innovatieve Managed Print Services-oplossingen ontwikkeld die op maat zijn gesneden voor de MKB- en MKB+-markt. Op basis van haar expertise op het gebied van document- en informatiebeheer biedt Canon verder een ruim aanbod van gerelateerde diensten aan. Daarnaast kunnen organisaties het beheer van werkprocessen geheel of gedeeltelijk aan Canon uitbesteden.

Dat Canon hiermee in een duidelijke marktbehoefte voorziet, blijkt uit het grote aantal Managed Print Services overeenkomsten dat zij in het afgelopen jaar heeft gesloten, waaronder onlangs nog een raamovereenkomst met de Gemeente Rotterdam. Bij het sluiten van een Managed Print Services-overeenkomst hanteert Canon een gestructureerd en bewezen proces. Dit proces start met een uitgebreide inventarisatie en wordt – van ontwerp en transitie tot en met implementatie en beheer – op basis van periodieke reviews voortdurend geoptimaliseerd.

Innovatieve oplossingen
“We zijn er trots op dat we zijn uitgeroepen tot één van de leiders in de internationale markt van Managed Print Services. Dat is een belangrijke erkenning van de sterke positie die we in de afgelopen jaren hebben opgebouwd. Ook in de toekomst blijven we ons focussen op het ondersteunen van klanten bij hun digitale transitie. Hieraan geven we invulling met innovatieve oplossingen waarmee zij een nieuwe manier van werken kunnen introduceren en hun bedrijfsvoering optimaliseren”, vertelt Mathieu Peeters, Marketing Director Business Imaging Group, Canon Nederland N.V.

Rate this post

Print Friendly