Recent onderzoek van AIIM[1] wijst uit dat technieken voor het scannen van documenten een belangrijke rol spelen in het versnellen van werkprocessen.

o Het sneller, makkelijker kunnen raadplegen en delen van zakelijke documenten is de belangrijkste motivatie om te digitaliseren;

o 38% van de respondenten toonden binnen 12 maanden een ROI door het gebruik van digitale mailrooms en 60% binnen 18 maanden;

o Belangrijkste voordelen zijn volgens respondenten een snellere doorlooptijd naar klanten en het efficiënter vastleggen van gegevens.[2]

Efficiënt documentbeheer kan een positieve impact hebben op de bedrijfsresultaten van een organisatie wanneer er krachtige productiescanners worden gebruikt. Kodak Alaris kondigt vandaag aan dat het de bestaande i4000 scannerserie heeft vernieuwd met betere prestaties, ook is er een nieuw model aan de serie toegevoegd. Zo blijft Kodak Alaris innoveren in dit segment van de scannerindustrie.

De verbeterde Kodak i4250- en i4650-scanners en de nieuwe i4850-scanner zijn gebaseerd op het i4000-platform en zijn nu voorzien van functies waarmee professionals documenten nu nog efficiënter kunnen scannen dan ooit tevoren. Alle modellen scannen dubbelzijdig en in kleur en zwart-wit tot een resolutie van 600 dpi en papiergroottes tot A3-formaat.

De nieuwe scanners zijn ideaal voor drukke kantooromgevingen, servicebureaus, outsourcing bedrijven (BPO) en postkamers waar men superieure beeldkwaliteit, snelheid en betrouwbaarheid verwacht.

“Kodak Alaris stelt alles in het werk om zijn klanten voortdurend te helpen met het verbeteren van hun processen om documenten vast te leggen en zo betere bedrijfsresultaten te behalen,” zegt Hauke Fast, EAMER Product Marketing Manager Information Management van Kodak Alaris.

Meer productiviteit met next generation scanners

De nieuwe scanners uit de i4000-series bieden organisaties tijdbesparende functies die onderbrekingen voorkomen en de productiviteit verbeteren, zoals:

Verbeterde functies voor het verwerken van papier:

o Hogere doorloopsnelheid van papier – de scanners uit de i4000-serie bestaan uit verschillende modellen die voldoen aan diverse behoeften op het gebied van documentverwerking. Zo kunnen organisaties het model kiezen dat het beste past bij de dagelijks te scannen volumes, de juiste snelheid en de gewenste doorlooptijden van het bedrijf. Verwerkingssnelheden voor de i4250 en i4650 zijn nu 110 en 130 pagina’s per minuut (ppm) – dit zijn 10 ppm meer dan vorige modellen. Deze scanners kunnen hoeveelheden van 40.000 en 75.000 pagina’s per dag verwerken. De i4850 scant 150 ppm en kan 125.000 pagina’s per dag verwerken.

o Een groter beeldscherm voor het bedieningspaneel – zorgt voor een betere weergave van de status van de scanner en de menuopties. Hierdoor kunnen medewerkers zelf sneller problemen oplossen en tijd besparen, doordat ze zelf niet meer tussen de scanner en de PC hoeven te schakelen.

o Interactieve oplossing voor dubbele invoer – deze oplossing monitort op een slimme manier de dubbele invoer van papier. Scanoperators kunnen via het grote bedieningspaneel, snel afbeeldingen accepteren, negeren of opnieuw scannen. De nieuwe scanners zijn zo ontworpen dat de pagina die het probleem veroorzaakt niet helemaal wordt uitgeworpen. Dit maakt het oplossen van dubbele papierinvoer nog eenvoudiger.

o Intelligent Document Protection (IDP) – IDP monitort de conditie van het papier dat gescand wordt en ‘luistert’ naar het geluid van kreukelend papier om de scanner automatisch te stoppen voordat het papier kan komen vast te zitten als gevolg van nietjes, paperclips of andere obstakels. Dit zorgt er voor dat documenten niet beschadigd raken.

o Intelligente Imprinting met eenvoudige patch counting – met deze functie, die alleen beschikbaar is op de i4850, kan de scanner een scandatum, -tijd of andere informatie op documenten printen. Dit kan bijvoorbeeld een belangrijk hulpmiddel zijn bij audits en/of andere processcontroles.

Verbeterde functies voor beeldverwerking

o Het lezen van barcodes door de scanner zelf zorgt ervoor dat barcodes (maximaal 4 per pagina) automatisch kunnen worden herkend en verwerkt.

Dit biedt een meerwaarde voor softwareontwikkelaars en bedrijfsapplicaties, bedrijven hoeven hierdoor geen aparte software van derden te kopen en te gebruiken voor het lezen van barcodes. De nieuwe scanners in de i4000-serie ondersteunen QR-codes en 10 gebruikelijke barcodes, waaronder PDF 417, Code 3 van 9, Interleaved 2 van 5 en EAN 8 en 13.

o Perfect Page-technologie levert kristalheldere afbeeldingen, ongeacht de kwaliteit van het oorspronkelijke document. Ook maakt het extra verwerkingsfuncties, zoals “optical character recognition” (OCR), eenvoudiger en nauwkeuriger.

o KODAK Capture Pro Software Limited Edition (LE), maakt het eenvoudig om een grote diversiteit aan documenten te bewerken, verbeteren en beheren.

Bedrijven die met de scanners uit de i4000-serie tastbare bedrijfsresultaten hebben behaald

Veel bedrijven in diverse bedrijfstakken hebben baat gehad bij het gebruik van scanners uit de i4000-serie.

o Agria, de grootste dierenverzekeraar ter wereld, scant schadeformulieren en ondersteunende documenten om de administratieve efficiëntie in haar vestiging in het Verenigd Koninkrijk te verbeteren. Vorig jaar ontving Agria 75.000 schadeformulieren en keerde £20 miljoen ($31M) uit aan Britse klanten die bij Agria hun katten en honden verzekerd hadden. Dankzij de KODAK i4600-scanner met KODAK Capture Pro-software kunnen medewerkers informatie centraal opslaan en opvragen. Hierdoor kunnen schadeformulieren uit het verleden snel worden geraadpleegd.

o Lifetime Care, een dienstverlener in de thuiszorg die aan gemiddeld 3.000 patiënten per dag zorg verleent, gebruikt de scanner uit de i4000-serie om zorgverleners te helpen de beschikbaarheid van patiëntendossiers te verhogen, fouten te verminderen en de kwaliteit van de patiëntenzorg te verbeteren.

o COMPU-DATA International, heeft een scan omgeving aangelegd ten behoeve van een groot overheidsproject met een snelle doorlooptijd voor miljoenen documenten. De omgeving bestond uit vijf scanners van Kodak Alaris, waarvan drie i4600-scanners, voor extra capaciteit en een beeldnauwkeurigheid van meer dan 99%.

Service en ondersteuning – Productiviteit gewaarborgd.

Kodak Alaris biedt klanten service op maat, trainingen en voortdurende technische en zakelijke ondersteuning voor optimale prestaties van scanners en software systemen. Zodat de scanners en software systemen maximaal blijven presteren. Preventief onderhoud, installatie, training, hoge reactiesnelheid, externe ondersteuning, vervangingen op de volgende dag, en de zekerheid van goede software zijn slechts een aantal voorbeelden van de service, de expertise en de ervaring van Kodak Alaris waarop klanten vertrouwen. Voor de scanners uit de i4000-serie zijn een groot aantal contracten voor service en support beschikbaar om productiviteit te garanderen.

De scanners uit de i4000-serie zijn vanaf vandaag verkrijgbaar en ondersteunen de besturingssystemen Microsoft Windows en LINUX. De i4250 en i4650 kosten respectievelijk €10.500 en €15.500. De i4850 kost €25.500. Bovendien zijn de scanners uit te breiden met extra accessoires zoals de A3- en A4-flatbeds. Meer informatie over de nieuwe scanners uit de i4000-series is te vinden op: www.kodakalaris.com/go/i4000news.

[1] The Association for Information and Image Management
[2] AIIM Industry Watch Paper Wars 2014 – an update from the battlefield
www.aiim.org/Research-and-Publications/Research/Industry-Watch/Paper-Wars-2014

Rate this post

Print Friendly