De Amsterdamse Rederij de Nederlanden introduceert Zapper als betaalmogelijkheid. Of het nu gaat om een klassieke schuit met schipper, een salonboot of een partyschip, alle gasten en klanten van de rederij kunnen nu al Zapper gebruiken. De grote ‘kick off’ zal rond Sail Amsterdam (19 augustus) zijn. Zapper is daardoor ook te gebruiken op schepen; Rederij de Nederlanden heeft het meest complete aanbod van (ver)huurboten, met of zonder catering.

Rederij de Nederlanden kan met een vloot van 11 schepen vele verschillende evenementen verzorgen. De rederij gaat voor elk schip met een eigen Zapper-code werken die aan boord kan worden gescand. De codes zijn verbonden aan de schepen, zodat ieder die aan boord scant automatisch onder de naam van dat schip betaalt.

Een gast kan aan boord zijn drankjes aan de bar bestellen, de gastheer of gastvrouw bevestigt het verschuldigde bedrag en laat de gast de Zapper QR code scannen. Om de transactie te voltooien vult de gast het bedrag in de Zapper app in nadat hij de Zapper code heeft gescand. Natuurlijk is er een optie om de fooi in te voeren of het bedrag te splitsen onder meerdere personen.
Enkele seconden na voltooiing van de transactie krijgt de gebruiker een mail met een bevestiging welk bedrag hij aan welk schip heeft betaald. De rederij ontvangt tevens een mail voor de eigen administratie en een sms-bevestiging op de telefoon van het betreffende schip.

Volledig verzorgde rondvaarten via Zapper betalen

Rederij de Nederlanden heeft ook volledig verzorgde rondvaarten en evenementen waarbij alle afspraken met de opdrachtgever vooraf zijn doorgenomen. Aan boord hoeft dan door de gasten niet te worden afgerekend.

Al in een offerte wordt kenbaar gemaakt dat de factuur door middel van Zapper kan worden betaald. Na afloop van de rondvaart ontvangt de opdrachtgever een factuur met de code van het schip waarop zij hebben gevaren. De opdrachtgever kan deze scannen, het juiste bedrag invoeren en eventueel splitsen, fooi toevoegen en bevestigen.

De rederij ontvang direct – evenals de opdrachtgever – een mail ter bevestiging.
“Snel en makkelijk een sfeervolle vaartocht boeken op een van de klassieke schepen van Rederij de Nederlanden wordt nog simpeler door het gebruik van Zapper”, stelt Martijn Hulsebosch, directeur Rederij de Nederlanden.

Zapper-voordeel voor de rederij

In de back office heeft de rederij de mogelijkheid om de transacties van elk schip afzonderlijk te bekijken. Daardoor is er een perfect overzicht van de omzet van elk schip. Ook de registratie en afhandeling van eventuele fooien wordt geadministreerd. Groot voordeel van Zapper is dat de rederij binnen twee dagen het geld op zijn rekening ontvangt.

De rederij bouwt met behulp van Zapper een gastenbestand op waardoor communicatie met de gasten via de Zapper app mogelijk is en zo aan loyaliteits programma’s kan worden gewerkt. Of, wanneer de rederij de wens heeft om een voucher te versturen naar iedereen die ooit gebruik heeft gemaakt van hun diensten of van een bepaald schip, kan men via Zapper een voucher sturen. Hierdoor worden gebruikers rechtstreeks geïnformeerd over een speciaal evenement of bijzondere korting die Rederij de Nederlanden aanbiedt.

Rederij de Nederlanden is dé specialist voor sfeervolle tochten en professionele vaararrangementen in en rond Amsterdam. Van gezellige borrel tot zakelijke diner cruise of romantische bruiloft, wij maken iedere vaartocht tot een onvergetelijke belevenis.

“Onze klassieke schepen zijn voorzien van alle comfort en varen bijna allemaal elektrisch. Welkom aan boord! En bij Zapper …”, aldus Martijn Hulsebosch.

Rate this post

Print Friendly