Het grootste topklinische ziekenhuis van Nederland Isala neemt vanaf komende zomer een nieuw printerpark met de Follow Me-printoplossing van Ricoh in gebruik. Gebruikers kunnen met deze oplossing een printopdracht uitvoeren zonder een specifieke printer te selecteren. Zodra de gebruiker in de gelegenheid is zijn print op te halen, logt hij in op een willekeurige printer, waarna de printtaak wordt vrijgegeven. Deze oplossing is een verlengstuk van de bestaande samenwerking tussen Isala en Ricoh op reprografisch vlak en op gebied van Selfservice & Hospitality. De informatievoorziening en dienstverlening binnen Isala wordt hiermee verder geïntegreerd.

Isala en Ricoh werken al enige jaren samen op reprografisch vlak. Ricoh verzorgt in samenwerking met haar drukwerkpartner Zalsman de hoogvolume- en drukwerkopdrachten. Daarnaast heeft Ricoh in samenwerking met Logis.P ook de Selfservice & Hospitality dienstverlening binnen het ziekenhuis geïmplementeerd. Met deze oplossing optimaliseert Isala de ontvangst en aanmelding van patiënten voor hun afspraak.

Isala koos voor de Managed Print Services van Ricoh na het adviestraject van gespecialiseerd en onafhankelijk adviesbureau PrintScan en een succesvolle proof of concept periode. Met deze oplossing kiest het ziekenhuis voor een dienst die bijdraagt aan een flexibele manier van werken en aan een verbeterde documentveiligheid. De oplossing heeft daarnaast een hoog duurzaamheidskarakter, daar de Managed Print Services van Ricoh bijdraagt aan een efficiëntere manier van werken waardoor de verspilling van printjes tegen gegaan wordt en de uitstoot van CO2 (tot een minimum) beperkt. Uit een berekening van Isala blijkt dat de organisatie met de nieuwe oplossing bijna 3.000 euro op jaarbasis bespaart op het gebied van energie- en papierverbruik. Tevens wordt Isala met de Managed Print Services van Ricoh maximaal ontzorgd doordat Ricoh in samenwerking met NORISK IT groep zorgdraagt voor het continu bijvullen van toners en papier op de betreffende locaties.

Hans Diepenbroek, Manager End user services bij Isala: “Alle locaties van Isala worden uitgerust met de apparatuur van Ricoh. De implementatie van de Follow Me-oplossing past goed bij de flexibele manier van werken van ons ziekenhuis. De afdrukapparatuur wordt gemonitord, zodat we altijd inzicht hebben in het verbruik en gebruikspatronen. Onze interne organisatie draagt zorg voor het beheer van het afdrukpark en onze medewerkers zijn tevens opgeleid om gebruikers-incidenten op te lossen en de gebruikersaccounts te beheren. Om een hoge beschikbaarheid te garanderen, is er een redundante omgeving gecreëerd, met een aantal servers in datacenters van Isala. Ricoh zorgt voor het technisch (24/7) en functioneel beheer. Dit neemt zorg bij ons weg en zorgt er daarnaast voor dat er snel maatregelen kunnen worden genomen in het geval van storingen of calamiteiten.”

Pieter Rahusen, Senior Marketing & Development Manager Healthcare bij Ricoh Nederland: “Uit ervaring weten we dat zorginstellingen zoals Isala zich zeer bewust zijn van het belang van de nieuwste technologie en infrastructuur. Technologie is de belangrijkste drijfveer voor interne veranderingen die moeten leiden tot kwaliteitsverhoging, klanttevredenheid en meer efficiëntie in de zorg. Isala ontvangt van ons het Carbon Balanced Printing certificaat. Hiermee compenseert het ziekenhuis een jaar lang de Co2-uitstoot, die reeds tot een minimum beperkt is. We zijn trots om samen met Isala te mogen werken op het gebied van print en infrastructuur.”

Rate this post

Print Friendly