Groningen, 15 juni 2015. Het gaat goed met Lijnco en dat is vooral te merken aan de internationale groei van het bedrijf en de succesvolle combinatie van technische innovatie door samenwerking met opdrachtgevers.

Inline Printsysteem
Lijnco blijft naast commercieel ook technisch innoveren om haar positie in de markt te versterken. Zo kunnen met het recent aangekochte inline Printsysteem haarscherp gedetailleerde afbeeldingen zoals QR-codes, barcodes en nummeringen worden ingeprint op bijvoorbeeld direct mail producties, kraskaarten of spaarzegels. De techniek stelt Lijnco in staat in één productierun meerdere variaties aan te brengen op papier én op gladde materialen zoals folie, in een relatief korte doorlooptijd. ‘Door te investeren in een Inline Printsysteem, zijn wij in staat speciale producten te leveren met hoogwaardige kwaliteit’ aldus Jan de Klein, sales director Europe. ‘Het samenvoegen van meerdere technieken is kostenbesparend en biedt tegelijkertijd ook veelbelovende mogelijkheden voor de opdrachtgever’.

Meer opvallen door koudfolietechniek
Dat Lijnco ook investeert in creativiteit bewijst de veelbelovende ontwikkeling op het gebied van druktechniek ‘koudfolie’. Bij deze techniek wordt eerst zilverfolie aangebracht, om direct erna in full colour te worden bedrukt. Het levert een bijzonder effect op met glanzend en oplichtend beeldmateriaal. Koudfolie wordt vooral ingezet om drukwerk meer op te laten vallen of een luxere uitstraling te geven. Lijnco ziet vooral voor fondsenwervers veel mogelijkheden, temeer omdat de opvallende, lichtgevende elementen meer aandacht trekken en voor meer response zorgen.

Lijnco Europa!
Met meer dan 120 medewerkers is Lijnco één van de grotere grafische bedrijven in Europa. Het hoofdkantoor en tevens drukkerij is gevestigd in Groningen en daar wordt geïnvesteerd in techniek en de toekomst van haar klanten. Lijnco is sterk gefocust op communicatieve dienstverlening, verwerking van klant-data, personalisatie in ‘output’en toepassing van een breed scala aan veredelingen, waardoor zij interessant blijft voor vele doelgroepen. Daarbij is sprake van zowel traditionele offset en flexodruk, alsmede dataverwerking en nieuwe digitale productietechnieken, waaronder high speed inkjet. Lijnco ziet zichzelf niet alleen als leverancier voor haar klanten maar vooral als partner die meedenkt om complexe communicatie- en marketingvraagstukken op te lossen, zowel in print als digitaal.

Rate this post

Print Friendly