‘It’s a kind of magic….’

Met de iPad in de hand liet Colin Casey, EMEA business manager Objectif Lune de aanwezigen ‘live’ zien hoe hij met zijn CaptureOnTheGo app direct formulieren kon invullen, gekoppeld en gesynchroniseerd via OL Connect met alle relevante gegevens uit achterliggende backoffice systemen. ‘It’s a kind of magic’, sprak hij enthousiast over de nieuwe mogelijkheden van OL Connect met onder meer CaptureOnTheGo. Het was slechts één van de in het oog springende features die te zien waren op de eerste OL Connect Experience Day van Objectif Lune. De in totaal circa 80 aanwezigen (partners en klanten) bleken zeer geïnteresseerd in juist die uitgebreide mogelijkheden in de nieuwe generatie klantcommunicatie.

Logisch, want welke organisatie heeft tegenwoordig geen mobiele werkers? CaptureOnTheGo biedt met OL Connect dan een uitstekend mobiel en digitaal alternatief voor ‘papieren’ verwerking van onder meer transactionele documenten.

‘Deze dag is een nieuwe aanpak na de aanwezigheid op Grafische Vakbeurs’, aldus Ronald Helmerhorst, general manager Benelux & South Africa bij Objectif Lune. ‘Hiermee bereiken we heel direct en interactief onze partners en hun klanten. We wilden juist laten zien dat OL Connect als output management en klantcommunicatieplatform met aanhangende features, zoals Capture OnTheGo, ook en juist voor partijen als servicebedrijven, financiële dienstverleners, (semi-) overheden en facilitaire bedrijven interessant kan zijn. ‘Bij het opleveren van een huis, een servicerapport, de inname van een lease/huurauto bewijst Capture OnTheGo direct zijn toegevoegde waarde’, aldus Helmerhorst. ‘Omdat steeds vaker mobiele apparaten de aangewezen keuze worden voor de hedendaagse medewerker, kunnen met CaptureOnTheGo en die mobiele apparaten formulieren digitaal worden meegenomen en op locatie worden gebruikt. Verder kunnen specifieke gegevens zoals afbeeldingen, geografische gegevens, handgeschreven aantekeningen of handtekeningen eenvoudig worden toegevoegd – en wordt alles in realtime gesynchroniseerd op de bedrijfssystemen, zoals ERP, CRM of een digitaal archief.’

95% heeft geen klantcommunicatiesysteem

Volgens marktonderzoeksbureau Forrester blijken bedrijven en organisaties voor een groot deel (95%) nog helemaal geen oplossing te hebben voor geautomatiseerde klantcommunicatie. Reden? Helmerhorst: ‘Ze hebben veelal met verouderde systemen te maken die niet alles kunnen wat je nu zou willen; er gaat zelfs nog veel op papier; de klantcommunicatie vindt versnipperd vanuit de organisatie plaats; er is geen aangewezen persoon die het reguleert en stroomlijnt en niet te vergeten de budgetten krimpen alleen maar.’ Ook als klantcommunicatie op papier plaatsvindt, kan nog een flinke optimaliseringsslag worden gemaakt, ziet Helmerhorst. ‘Dat we daarom zo’n grote belangstelling hebben voor deze, kleinschalig opgezette dag geeft aan dat het OL Connect technologieplatform veel bedrijven gaat helpen de digitale slag te maken’.

OL Connect is het op HTML5-gebaseerde klantcommunicatieplatform wat bedrijven en organisaties alle handvatten biedt die gewenst zijn om op flexibele, interactieve manier, volledig digitaal of met een mix van papier en digitaal met je klanten te communiceren. OL Connect bevat in de basis krachtige functionaliteit met de volgende modules:

  • De DataMapper; om gemakkelijk en intuïtief gegevensmodellen op te halen en te maken
  • De Designer; om HTML-informatie samen te stellen voor digitale distributie of print. Met deze module kunnen gebruikers overstappen van de ene communicatie-indeling op de andere: ze kunnen inhoud en afbeeldingen afdrukken, e-mailen en delen, zodat alle werk uiteindelijk maar in één template hoeft te worden gedaan.
  • De Workflow-functie; Hiermee kan ieder proces voor transactionele communicatie worden geautomatiseerd, en de interactieve feedback direct worden opgevolgd.
  • ‘We zijn uiteraard heel blij dat er zoveel belangstelling bestaat voor OL Connect. Het geeft eens te meer aan hoe groot de behoefte is aan een consistent en flexibel output management en klantcommunicatieplatform’, aldus Helmerhorst.

    OLConnect-ExperienceDay

    Rate this post

    Print Friendly