Kodak Alaris voegt twee nieuwe modellen toe aan de Kodak Scan Station 700-serie. Het gaat om de Scan Station 710 voor algemeen gebruik en de Scan Station 730EX, waarmee system integrators en softwareleveranciers ‘op maat’ oplossingen kunnen samenstellen voor specifieke klanten en toepassingen. De netwerkscanners zijn speciaal ontworpen voor organisaties die eenvoudig en snel informatie willen digitaliseren, verwerken en delen.

Nooit eerder maakten zoveel bedrijven gebruik van een computernetwerk om devices en werknemers aan elkaar te koppelen. Bedrijfsnetwerken faciliteren de meeste zakelijke transacties en ze vormen de basis voor het delen van bedrijfsinformatie. Deze groei is terug te zien in de toename van het aantal netwerkscanners. Volgens onderzoeksbureau InfoSource is het aantal netwerkscanners in Europa zelfs met 100% gegroeid in 2014.

Kodak Alaris speelt met de uitbreiding van haar Scan Station 700-serie in op de behoefte van bedrijven aan compacte netwerkoplossingen, die snel te installeren zijn en eenvoudig in gebruik voor werknemers die geen technische achtergrond hebben. De nieuwe modellen zijn ideaal voor organisaties die over meerdere vestigingen beschikken en de samenwerking en productiviteit van hun werknemers willen verbeteren door hun apparatuur te integreren in één bedrijfsnetwerk.

Snelle standalone scanners

De Scan Station 710- en 730EX-scanners zijn ‘standalone units’, waarvoor geen PC nodig is. De scanners zijn zeer stil in gebruik en voorzien van een 9,7 inch kleuren touchscreen. Dankzij een update van het moederbord en de CPU zijn de scanners 40% sneller geworden met scansnelheden tot 70 pagina’s per minuut en 6.000 pagina’s per dag. Beide modellen zijn geschikt voor scannen op A4-formaat, dubbelzijdig, in kleur en zwart-wit. Iedere scanner is voorzien van het nieuwste Microsoft Windows 8.1-besturingssysteem.

De scanners zijn ontworpen om de productiviteit in het netwerk te optimaliseren. Doordat de apparaten het scannen en het verwerken als twee afzonderlijke taken behandelen, kunnen gebruikers doorlopend scanopdrachten blijven plaatsen, terwijl de verwerking van de opdrachten via het netwerk op de achtergrond plaatsvindt. Bedrijven besparen tijd en geld doordat de scanners meerdere taken tegelijkertijd uitvoeren.

Wilbert van de Weijer, Western Cluster Manager Document Imaging: “De Scan Station-serie maakt rechtstreeks verbinding met een netwerk en kan de scangegevens naar meerdere netwerkonderdelen tegelijk verzenden, waaronder netwerkschijven, printers, FTP-locaties, e-mail en Microsoft SharePoint.”

Spraakherkenning

De Scan Station 700-serie beschikt als eerste in de markt over spraakherkenning. Dankzij deze innovatieve functie kunnen medewerkers mondeling scaninstructies geven. Daarnaast zijn de netwerkscanners eenvoudig te integreren met Microsoft Active Directory. IT-medewerkers kunnen de scanners bovendien op afstand beheren, configureren en onderhouden.

De nieuwe 710- en 730EX-netwerkscanners zijn voorzien van een configuratiewizard zodat de apparatuur snel en eenvoudig aan het netwerk kunnen worden gekoppeld en direct gereed zijn voor gebruik. De scanners zijn bovendien voorzien van diverse beveiligingsopties zoals inloggen met LDAP, PDF Private Key-encryptie en wachtwoordopties voor PDF-documenten. Daarnaast beschikken de Scan Station-scanners over OCR-functionaliteit.

Prijs, beschikbaarheid en service

De Scan Station 710 is vanaf eind maart verkrijgbaar voor € 2.295,- en de 730EX voor € 2.495,-. Wie nu een scanner koopt, ontvangt een jaar omruilgarantie, waarmee apparatuur binnen vier dagen vervangen wordt. Bovendien zijn er verschillende opties om de garantie mee uit te breiden.

Kodak Alaris zorgt ervoor dat haar klanten zo optimaal mogelijk gebruik kunnen maken van hun investering dankzij service op maat, trainingen en voortdurende technische en zakelijke ondersteuning. Bovendien zijn de scanners uit te breiden met extra accessoires, zoals het Kodak Scan Station-toetsenbord en –standaard en de A3- en A4-formaat flatbeds.

Rate this post

Print Friendly