Lexmark International, Inc. (NYSE: LXK), wereldwijd technologieleider, introduceert zijn nieuwe merkidentiteit en bedrijfslogo. De rebranding weerspiegelt de ontwikkeling en toekomstvisie van het bedrijf.

Sinds Lexmark zich in 1991 van IBM afsplitste, heeft het bedrijf zich ontwikkeld tot een erkend leider in beeldverwerkings- en uitvoeroplossingen die mensen en organisaties helpen met het optimaliseren van processen en het terugdringen van kosten. De wereld krijgt een steeds digitaler en meer verbonden karakter. De bekroonde beeldverwerking- en uitvoertechnologie van Lexmark speelt hierop in.

Lexmark biedt producten en diensten aan in meer dan 170 landen. Het wordt door veel branche-analisten beschouwd als leider in managed print services (MPS). Lexmark heeft sinds 2010 verschillende softwarebedrijven overgenomen en geïntegreerd. Deze strategische overnames hebben geresulteerd in een aanzienlijke uitbreiding van zijn aanbod van innovatieve softwareoplossingen.

De rebranding van Lexmark geeft aan dat het bedrijf veel meer in zijn mars heeft dan zijn lange geschiedenis in hardware. Het is momenteel actief in belangrijke groeimarkten als MPS, intelligente vastlegging van gegevens, enterprise content management, content management voor de gezondheidszorg en zakelijke zoekfunctionaliteit. Al deze oplossingen helpen klanten om hun medewerkers te verbinden met relevante informatie, op het moment dat zij die nodig hebben.

Het nieuwe logo van Lexmark verwijst naar de helderheid, waarde en duurzaamheid van de traditionele Lexmark-diamant. Deze diamant ontwikkelt zich nu tot een opening, die het bredere productaanbod vertegenwoordigt: een portaal dat toegang geeft tot inzicht en het vermogen om keuzes te maken. Het groene palet is fris, levendig en toegankelijk. Het vertegenwoordigt de kracht van Lexmark, zijn focus op duurzaamheid en groei en zijn streven om klanten voor het leven te maken. Het nieuwe lettertype voorziet het geheel van een moderne en strakke look, terwijl de driehoeken van het logo de opening exact aangeven.

De nieuwe slogan van Lexmark is “Open the possibilities”. Het is een uitnodiging aan klanten om een dialoog met Lexmark aan te gaan en nieuwe kansen voor zakelijk succes te benutten met ons uitgebreide aanbod van technologieën en oplossingen.

Hoewel de merkidentiteit, de slogan en het logo zijn gewijzigd om beter te weerspiegelen waar het bedrijf voor staat, blijft de waardepropositie van Lexmark ongewijzigd. Onze combinatie van in eigen beheer ontwikkelde technologie, uitmuntende communicatie met klanten en diepgaande branche-expertise blijft uniek en stelt ons in staat om langdurige en waardevolle relaties met klanten aan te gaan.

Perceptive Software zal opgaan in Lexmark. De software blijft echter de naam Perceptive dragen. Dat geldt voor producten als Perceptive Content, Perceptive Intelligent Capture en Perceptive Search.

Rate this post

Print Friendly