Nu organisaties intern steeds meer gebruik gaan maken van een Document Management Systeem voor de opslag en ontsluiting van digitale documenten, neemt ook de behoefte toe om het bedrijfsproces volledig langs digitale weg te laten verlopen. Het behandelen van de administratieve processtappen en de onderliggende workflow worden dan in het digitale domein uitgevoerd. Leveranciers van oplossingen intergreren daarom deze functionaliteiten. Zo ook de nieuwe release van het DDi DMS.

Hieronder het volledige persbericht.


 

Hoofddorp, 22 januari – DDi heeft, een nieuwe generatie software in gebruik genomen. In deze software zijn Document Management en Business Proces Management functionaliteiten volledig met elkaar verweven. Nieuwe functionaliteiten zijn toegevoegd waaronder Full text zoeken (zoals Google zoeken) en een universele weergave van alle berichten. Tevens is de software beschikbaar als Cloud oplossing, waardoor een Document Management Systeem (DMS) ook voor kleinere organisaties rendabel wordt.

Universeel bestandsformaat en weergave

Onderzoek wijst uit dat de hoeveelheid informatie die wereldwijd beschikbaar is elke twee jaar verdubbelt. Een groeiende stroom berichten komt via steeds meer verschillende media de organisatie binnen. Per post en e-mail maar ook via het contactformulier op de website en social media kanalen. Om structuur aan te kunnen brengen in deze informatie worden in de nieuwe generatie DDi software alle berichten omgezet naar één universeel bestandsformaat. Ieder bericht wordt als PDF getoond. Daarnaast blijft het bestand ook in zijn oorspronkelijke  formaat bewaard. Op de achtergrond wordt de inhoud omgezet naar informatie. Het systeem weet zo waar het bericht over gaat, van wie het afkomstig is, bij welk dossier of welke casus het hoort, wat ermee moet gebeuren en wie of welk team het moet afhandelen.

Nieuwe, moderne gebruikersinterface

Een onderdeel van de nieuwe DDi software is de DDi Client. Hierin worden de, voorheen gescheiden, Document Management (DMS) en Business Proces Management (BPM) functionaliteiten naadloos met elkaar geïntegreerd. Dankzij deze integratie haalt de klant maximaal rendement uit zijn document gestuurde bedrijfsprocessen. Via metadata en/of inhoud raadplegen gebruikers de documenten. En bij het tonen van die documenten is direct duidelijk wat de actuele status is. Daarnaast is altijd inzichtelijk hoe het verdere traject eruitziet en welke medewerkers daarbij betrokken zijn. Tevens toont het systeem bij welke casus en/of welk dossier het document hoort en zien gebruikers welke informatie nog aan het dossier ontbreekt.

Rate this post

Print Friendly