Amsterdam, 15 januari 2015 – Charterhouse heeft een overeenkomst getekend voor de overname van het toonaangevende customer engagement bedrijf Indicia. De overname is 24 december 2014 in werking getreden.

De overname van Indicia is onderdeel van Charterhouse’s voortdurende strategie om hun aanbod in marketingdiensten te versterken. Charterhouse is onderdeel van Konica Minolta Business Solutions Europe. Door het toevoegen van expertise aan Konica Minolta’s Marketing Management-diensten, draagt de overname ook bij aan de strategie van Konica Minolta om full-service bedrijfsoplossingen te bieden.

Indicia, gevestigd in Engeland, geeft klanten van Charterhouse de mogelijkheid om gebruik te maken van de diensten van toonaangevende experts op het gebied van customer engagement. Indicia verkrijgt inzichten door middel van customer intelligence en vormt deze inzichten om tot ideeën. Door één-op-één communicatie verbindt Indicia succesvol merken en individuen met elkaar. Het bedrijf dat veel prijzen heeft gewonnen, gaat graag de uitdaging aan om krachtige ideeën te creëren die het merk sterker maken en waarde halen uit contactmomenten met klanten. Indicia heeft meer dan 100 gepassioneerde professionals in dienst met expertise in statistiek, planning, creatief, digitaal, data en technologische oplossingen. De omzet van het bedrijf staat ongeveer gelijk aan 10 miljoen GBP. Het bestaande managementteam van Indicia blijft het bedrijf leiden. Ook zal het bedrijf blijven opereren als Indicia via zijn huidige kantoren.

Gary Mahoney, CEO bij Charterhouse, zegt: “Onze klanten zijn op zoek naar complete oplossingen. Door de overname van Indicia zijn wij in staat om de klant te voorzien in deze behoefte. De twee bedrijven hebben zeer gelijkwaardige culturen en delen een ondernemende geest die voor beide organisaties al jaren leidt tot groei.”

Ian Stockley, Managing Director bij Indicia, verklaart: “Door het bundelen van onze krachten met Charterhouse breekt er een spannende tijd voor ons aan. De explosie van digitale en sociale middelen zorgt voor een spannende en uitdagende tijd om te werken binnen marketing. Er is een grote synergie tussen de bedrijven, die met de steun van Konica Minolta nieuwe mogelijkheden en vooruitzichten zal bieden voor de toekomstige groei.”

Yasuhiro Kawasugi, General Manager Marketing Services Business Division bij Konica Minolta Business Solutions Europe, voegt hieraan toe: “De overname van Indicia maakt het portfolio van Konica Minolta’s diensten gericht op de optimalisatie van onze bedrijfsprocessen compleet. Door de briljante specialisten van Indicia kunnen we met ons Marketing Print Management en onze Marketing Management Services een bredere expertise aanbieden.”

Rate this post

Print Friendly