Breukelen,7 januari 2014 – Foprico, specialist in gepersonaliseerde fotoproducten en on-demand boekproductie, heeft geïnvesteerd in een digitale Xerox iGen150 kleurenpers. Foprico werkt als partner voor diverse nationale en internationale uitgevers, retailers en fotobedrijven. Zo mocht het bedrijf uit De Lier mede door de aanschaf van de iGen150 een sterk groeiende fotoboekenleverancier als nieuwe klant begroeten. Foprico opereert als producent voor haar partners en levert niet direct aan de consumentenmarkt. Met de Xerox iGen150 worden ook de layflatreeks (boeken die plat open blijven liggen) en gepersonaliseerde kinderboeken geproduceerd. Voor gewone boeken in kleine oplage had Foprico reeds geïnvesteerd in een Xerox iGen4 met matte toner.

Het proces verloopt volledig geautomatiseerd. De opmaak- en bestelsystemen van de klant worden aangesloten op de zelf ontwikkelde workflow van Foprico. De productie verloopt van A tot Z in eigen huis zodat de kwaliteit continu bewaakt wordt. Alle data wordt verwerkt en gemonitord met de software van Foprico, en via Freeflow Core worden de persen aangestuurd.

Laurens Almekinders, Managing Director van Foprico: “Wij zijn eigenlijk een IT-bedrijf met een eigen productie-afdeling. Dat wij voor de productie deze nieuwe Xerox persen hebben aangeschaft heeft al direct effect. Een sterk groeiende fotoboekenleverancier wil namelijk de beste kwaliteit die er in de markt beschikbaar is. Dat wij nu die partij zijn maakt ons trots. Wij boren met deze kleurenpersen nieuwe markten aan.”

Xerox is wereldwijd marktleider in digitaal productieprinten en levert het volledige portfolio aan oplossingen – technologie, workflow en business development tools – die grafimediabedrijven kunnen inzetten om succesvol te zijn.

Rate this post

Print Friendly