NAARDEN, 2 december 2014 – Lexmark International, Inc. (NYSE: LXK) maakt bekend dat het voor het vierde achtereenvolgende jaar is gepositioneerd in het leiderskwadrant door toonaangevend IT-marktonderzoeksbureau Gartner, Inc. Lexmark is geplaatst in het Magic Quadrant voor Managed Print en Content Services1.

Gartner definieert Managed Content Services (MCS) als “een uitgebreide oplossing die de zakelijke communicatie binnen de organisatie rationaliseert, stroomlijnt en optimaliseert door het verstrekken van adviserende ondersteuning, software en implementatie aan klanten. In de vroege stadia van maturiteit is MCS nauw verbonden met Managed Print Services (MPS) en richt het zich op de communicatie binnen de organisatie.”

In het Gartner Magic Quadrant-rapport werd Lexmark beoordeeld op “compleetheid van visie” evenals “vermogen om uit te voeren”. Volgens Gartner “bieden leiders MPS en MCS aan een breed scala van klanten, waaronder de grootste en geografisch meest verspreide organisaties, dus ze moeten aantonen dat er sprake is van een echt wereldwijd bereik. Zij dienen niet alleen de vaardigheden aan te tonen om MPS en MCS te leveren, maar ook het begrip, initiatief en middelen te bieden om MPS- en MCS-diensten van de toekomst te leveren. Leiders vergroten de volledige reikwijdte van MPS met een breed scala van diensten die toegevoegde waarde bieden. Als gevolg daarvan worden ze vaak op de shortlist geplaatst van grote en middelgrote klanten.”

Andere recente erkenning voor Lexmark naast een leiderspositie in het Magic Quadrant omvat:

  • Drie jaar op rij werd Lexmark door IDC MarketScape benoemd tot marktleider in Managed Print en Document Services
  • Quocirca MPS Vendor Landscape positioneerde Lexmark al drie jaar op rij als een leider

In de laatste 24 maanden sloot Lexmark 22 MPS-contracten af met bedrijven die geplaatst zijn op de Global 500- of Fortune 500-lijst. Lexmark behield ook bestaande MPS-klanten, wat heeft geleid tot een 100 procent vernieuwingspercentage in 2013.

Ondersteunende quote:
“Lexmark is consistent een leider gebleken in implementaties van branche specifieke oplossingen als onderdeel van ons Managed Print Services-aanbod”, zegt Marty Canning, Lexmark executive vice president en president van Imaging Solutions and Services. “Onze recente overnames van softwarebedrijven, te beginnen met Perceptive Software, breidde onze klantoplossingen uit om zo een Managed Print- en Content Services-portfolio te creëren dat nieuw was voor de industrie. We zijn blij dat Gartner de kracht herkent van Lexmark’s Managed Print- en Content-oplossingenportfolio en we zijn trots te zijn benoemd als leider in het Magic Quadrant voor Managed Print en Content Services.”

Rate this post

Print Friendly