In de meeste bestekken van Europese Aanbestedingen is de optie opgenomen om het contract met 2 x 12 maanden te verlengen. Deze optie geeft de drukke inkoper de mogelijkheid om een heraanbesteding uit te stellen en gebruik te blijven maken van het lopende contract en op te besparen op de kosten van het inkooptraject.

Volgens markt- en materiedeskundige Johan Kosters is deze aanpak bij afdrukapparatuur, zoals printers, multifunctionals en repro apparatuur, niet altijd de beste keuze voor de organisatie. “Deze markt is zeer concurrerend en in veel situaties zal bij een nieuwe aanbesteding de contractwaarde lager uitvallen dan de kosten in het lopende contract. Bovendien zal een nieuwe infrastructuur bijdragen aan de duurzaamheidsdoelstellingen”.

Wilt u weten of u het beste kunt heraanbesteden of verlengen en bent u inkoper van een aanbestedende dienst meldt u dan aan voor de gratis Marktupdate Printers & Multifuncationals op 27 november.

Aanmelden kan via de site van Pianoo.

 

 

Rate this post

Print Friendly