Amsterdam, 29 oktober 2014 – Konica Minolta, Inc. investeert de komende twee tot drie jaar meer dan tien miljoen euro in start-up funding. Dit initiatief komt voort uit een van Konica Minolta’s, in 2014 opgerichte, Business Innovation Centres (BIC’s). Onder het motto ‘innovatie en samen sterker’, wil het BIC start-ups betrekken bij co-innovatie.

Konica Minolta is 29 en 30 oktober Global Partner van het Pioneers Festival in Wenen. Dit prominente technologiefestival brengt Europese start-ups, gevestigde bedrijven en investeerders samen. Door het ondersteunen van start-ups, helpt Konica Minolta jonge ondernemers bij het omzetten van innovatieve, zakelijke ideeën naar de praktijk. Tegelijkertijd profiteert Konica Minolta van de innovatieve ideeën van deze jonge ondernemers.

Ideeënplatform

Konica Minolta heeft een ideeënplatform opgezet, speciaal voor het Pioneers Festival. Als start-ups een idee, concept of relevant product hebben, kunnen ze zich aansluiten bij het platform en hun ideeën indienen. De beste ideeën krijgen de mogelijkheid en middelen om de toekomstige, digitale werkplek vorm te geven in de Konica Minolta-laboratoria.

Eerste strategische partner

De eerste strategische partner van Konica Minolta is de Oostenrijkse start-up Wikitude. Konica Minolta maakt vandaag bekend een partnership aan te gaan en te investeren in het bedrijf dat een pionier is op het gebied van mobile augmented reality (AR)-technologie. Wikitude heeft een aantal awards gewonnen voor AR-oplossingen voor smartphones, tablets en draagbare display-technologie. “Als een multinational als Konica Minolta een partnership op het gebied van augmented reality aangaat, biedt dat veel mogelijkheden. Wikitude biedt award-winnende technologie, expertise en visie en samen met de marktpositie en het zakelijke netwerk van Konica Minolta is de volgende mijlpaal om onze aanwezigheid in de zakelijke wereld te vergroten”, aldus Martina Herdina, CEO bij Wikitude.

Konica Minolta’s commitment aan innovatie speelt een belangrijke rol in de strategie van het bedrijf. “Start-ups profiteren enorm van een samenwerking met gevestigde bedrijven als Konica Minolta”, aldus Ruud van Soest, manager Marketing Business Development bij Konica Minolta. “Wij beschikken over eigen resources, een netwerk en managementknowhow. Onze partners hebben toegang tot onze R&D, inclusief ervaren wetenschappers en engineers wereldwijd. Start-ups kunnen de time-to-market voor hun nieuwe producten verkorten door gebruik te maken van onze supply chain- en saleskanalen. Om een win-win-situatie te creëren, hebben we platforms nodig waarop bedrijven en start-ups elkaar kunnen ontmoeten. Het Pioneers Festival is zo’n platform.”

Rate this post

Print Friendly