Hilversum, 15 september 2014 – –  De contentoptimalisatie- en migratiesoftwarespecialist Xillio B.V. heeft vijf senior medewerkers aangenomen om zijn nationale en internationale expansie te versnellen. Voorheen werkten zij bij toonaangevende ECM software- en adviesbedrijven; nu kiezen zij bewust voor Xillio om met hun kennis, capaciteiten en ervaring mee te werken aan de versnelde groei van Xillio.

De personele uitbreiding is onderdeel van het strategisch plan van Xillio om, als Nederlands bedrijf, een toonaangevende internationale leverancier te worden van contentoptimalistie en -migratie softwareproducten. Daarnaast is het een reactie op de sterke nationale en internationale belangstelling voor de producten van Xillio.

Voor de versterking van zijn slagkracht heeft Xillio B.V. vijf senior medewerkers aangenomen voor drie commerciële en twee productgerelateerde functies:

  • Yvo Booisma, voorheen commercieel verantwoordelijk ECM bij Capgemini, wordt als Enterprise Sales Directorcommercieel verantwoordelijk voor de grootzakelijke markt in de Benelux;
  • Bart Hilhorst, voorheen commercieel directeur van Novadoc ECM, wordt Sales Manager Nederland;
  • Gilberto Santos, was client executive bij Solgenia en wordt Sales Manager Noord Amerika;
  • Sjoerd Alkema, voorheen ECM CTO Capgemini, wordt Product Manager van het Xillio software platform;
  • Denis Fenistein, was Head of Analytics department bij SPAX solutions en wordt Head of Software Development.

“De ervaring van de nieuwe klantgerichte medewerkers op het gebied van contentoptimalisatie en -migratie­oplossingen is een enorme toegevoegde waarde voor Xillio en onze klanten”, aldus Rikkert Engels, CEO van Xillio. “Uit eigen ervaring kennen zij de complexiteit en de waarde van een goede contentmanagementoplossing voor een organisatie. Aangevuld met kennis van de vaak complexe besluitvormingsprocessen met daarin diverse belanghebbenden maakt ze deskundige oplossingsadviseurs voor onze klanten.”

Xillio software verbetert kwaliteit van informatie en reduceert beheerskosten

Veel ondernemingen worden geconfronteerd met een explosieve groei van de te beheren hoeveelheid ongestructureerde content. Een groei van 40% per jaar is geen uitzondering. Deze groei heeft een nadelig effect op de informatiekwaliteit en de overall beheerinspanning (aandacht en kosten). Xillio helpt ondernemingen in het verbeteren van de kwaliteit en toegankelijkheid van de content met als resultaat een aanzienlijke verlaging van de beheerinspanning.

“Het ontwikkelen en positioneren van contentoptimalisatie en -migratieproducten is een vak apart. De toegevoegde waarde van de Xillio producten zit in de directe verbetering van de contentkwaliteit en de verlaging van de beheerinspanning. Dit door automatische analyse, herclassificatie, deduplicatie en schoning van de content. Al dan niet gekoppeld aan een rationalisatie en migratie van de content. Hierdoor wordt passieve content ineens actuele kennis voor de gehele organisatie. De deduplicatie en schoning zorgen tevens voor een aanzienlijke besparing van de opslag- en beheerkosten”, aldus Sjoerd Alkema. “Een besparing die gezien de explosieve groei van contentverzamelingen een zeer welkome ROI element is van dit soort projecten. Dit benadrukken en goed in de markt zetten is mijn eerste prioriteit.”

Rate this post

Print Friendly