Hilversum, 11 september 2014 – –  De contentoptimalisatie- en migratiesoftwarespecialist Xillio B.V. heeft een strategische samenwerking gesloten met Migrato B.V. Op basis daarvan gaat Migrato binnen zijn contentmanagement en -migratieprojecten de Xillio softwaretooling aan zijn klantenkring leveren en nieuwe markten bewerken. Xillio gaat gebruikmaken van de systeem­integratie- en implementatiediensten van Migrato.

De strategische samenwerking van Xillio en Migrato is een antwoord op de toenemende vraag naar contentoptimalisatie- en migratiediensten. “Vooral bij contentmanagement gerelateerde SharePoint 2013 projecten is een goede analyse en (her)classificatie van bestaande content voor een eventuele migratie van cruciaal belang voor een goed werkende oplossing”, stelt Rikkert Engels, CEO van Xillio B.V. “Bij het één op één overzetten van content en metadata worden veel nieuwe functies niet of slechts ten dele benut. Door vóór de migratie ook een schoning en deduplicatie uit te voeren wordt de informatie-effectiviteit van de nieuwe omgeving optimaal ingevuld.”
De strategische samenwerking van Xillio en Migrato combineert expertise in softwaretooling met expertise in contentmanagement projecten. Dit in het voordeel van de klantrelaties en toekomstige klantrelaties van beide partners.

Transferring content to knowledge

Een goede analyse van de content en metadata binnen de context van de bedrijfsprocessen en op basis van een goede referentieset maakt een automatische herclassificatie en eventuele schoning van de content voor de migratie mogelijk. Dit verhoogt enerzijds de effectiviteit, de toegang en het uniforme gebruik van de nieuwe omgeving en verlaagt anderzijds het opslagvolume en daaraan gerelateerde beheerskosten. “Content wordt zo tijdens de migratie omgezet van persoonsgebonden files naar kennis voor de gehele organisatie”, aldus Oscar Dubbeldam, directeur van Migrato B.V. Tegelijkertijd worden de beheerskosten van de nieuwe omgeving (omvang en verscheidenheid) soms met tientallen procenten verlaagd.
Organisaties gaan steeds meer klant- of zaakgericht werken in plaats van product- of afdelings­gericht. Ook dit vereist een andere ordening van de informatiehuishouding en vaak een migratie van content en metadata. De besparingen op het gebied van minder zoektijd door uniforme toegang, lagere beheerkosten en betere dienstverlening maken de ROI van dit soort projecten zeer aantrekkelijk.

Rate this post

Print Friendly