Amsterdam, 2 september 2014 – Basware heeft een recordgroei gerealiseerd met jaarlijks meer dan 80 miljoen e-invoice- en inkoopordertransacties die zijn verzonden en ontvangen via het Basware Commerce Network. Dit netwerk geldt als het grootste open zakelijke netwerk in de wereld. Deze mijlpaal geeft het succes aan van Basware’s toewijding om bedrijven te helpen bij het ontsluiten van de waarde van hun financiële processen.

Volgens recente studies binnen de sector heeft e-invoicing zich ontwikkeld tot een volwaardig en alledaags element van het dagelijkse zakendoen. Het volume is ook in de hele wereld enorm toegenomen. Een onderzoek dat werd gehouden onder de leden van de European E-Invoicing Service Providers Association (EESPA) toont aan dat e-invoicing ieder jaar met negentien procent stijgt, met 840 miljoen verwerkte en afgeleverde elektronische facturen door EESPA-leden in 2013.

“Connected commerce en e-invoicingadoptie stijgen in iedere sector, ongeacht de bedrijfsgrootte. Dit komt omdat bedrijven er handmatige en vaak foutgevoelige processen op nahouden, waardoor rekeningen te laat worden betaald, betalingsprocessen stagneren. Dit alles heeft gevolgen voor de economie. Door onze focus op innovatie neemt het aantal bedrijven dat gebruik maakt van ons netwerk iedere dag toe”, zegt Esa Tihilä, CEO van Basware.

De groei van het Basware Commerce Network wordt ook door culturele en juridische factoren gedreven. Nu lokale economieën het ergste van de wereldwijde recessie achter zich lijken te hebben, begint het geld weer een beetje te stromen. Veel organisaties zijn nog steeds voorzichtig, maar e-invoicing staat op het lijstje van overheden die graag vooruitdenken en grote ondernemingen die e-invoicing beschouwen als een manier om de cashflow te verbeteren, betere betalingscycli te realiseren en betere relaties tussen leveranciers en afnemers op te bouwen.

“Het Basware Commerce Network verbindt meer dan een miljoen bedrijven in 100 landen en realiseert meer dan 80 miljoen verzonden en ontvangen e-invoice- en inkoopordertransacties per jaar. We blijven aan het netwerk bouwen,” licht Tihilä toe. “Ons doel is continue innovatie en de industrie verder te helpen door de ontwikkeling van onze eigen oplossing en via samenwerking met andere bedrijven. Op deze manier verwijderen we barrières naar de e-invoicing- en inkoopautomatisering.”

“Het Basware Commerce Network heeft Philips geholpen bij het verbeteren van de samenwerking met leveranciers, het verbeteren van de efficiency en de automatisering van financiële processen. De mogelijkheid om ieder factuurformaat af te handelen verbetert de communicatie op ieder niveau. Dit heeft ons ook geholpen bij het snel verzenden van elektronische facturen naar onze geïntegreerde EDI-partners. We kunnen ook gemakkelijk e-invoices in andere formaten, zoals PDF en papier, verzenden naar onze klanten. Vandaag de dag verzenden we bijna 500.000 e-invoices in Europa waaronder in de Benelux, Frankrijk, Polen, Finland, Zweden, Noorwegen en Denemarken. We geven klanten de juiste informatie op een snelle en accurate manier”, zegt Lode Reyskens, ICT Business Analist bij Philips.

Rate this post

Print Friendly