PAT Learning Solutions is gestart met de implementatie van de digitale leeromgeving PulseWeb Touch® bij zorgorganisatie Florence. Met de online e-learning-omgeving wil Florence het leren voor zijn medewerkers eenvoudiger, efficiënter en prettiger maken en de kwaliteit van zorg verbeteren. De digitale leeromgeving wordt ingezet als geïntegreerd onderdeel van de Florence Academie, het eigen opleidingscentrum van de zorgorganisatie.

Altijd en overal toegang tot leerstof
De digitale leeromgeving wordt ingericht met opleidingsmodules op het gebied van bijvoorbeeld BIG-registratie, specifieke zorgonderdelen, BHV en administratieve vaardigheden en kunnen naar behoefte per medewerker worden ingezet. Profportaal Zorg is de partner voor de modules. Dankzij de toepassing van PulseWeb Touch hebben medewerkers ook via hun tablet of laptop altijd en overal toegang tot leerstof, opdrachten, toetsen en werkplekbeoordelingen.

Inzicht in voortgang
Iedere Florence-medewerker krijgt in PulseWeb Touch een eigen ‘ontwikkelprofiel’ waarvan de voortgang van het leertraject in het KwaliteitsDashboard wordt vastgelegd. De medewerker heeft hiermee zelf inzicht in theorie- en competentiedoelen en in de stappen die nog genomen moeten worden. Met speciale toetsen wordt bepaald of medewerkers aan de gestelde doelen voldoen. Deze ontwikkelprofielen zijn ook voor begeleiders inzichtelijk, waardoor er altijd een actueel overzicht is in de voortgang en de bereikte doelen.

“Voor Florence is het essentieel dat de medewerkers zich optimaal kunnen ontwikkelen en we zijn ervan overtuigd dat eigen initiatief daarbij bepalend is”, vertelt Bart Slottje, projectleider blended learning bij Florence. “Met de implementatie van PulseWeb Touch kunnen we onze medewerkers nog meer vrijheid in leren bieden. Het systeem is erg gebruiksvriendelijk en biedt precies de functionaliteiten die belangrijk zijn voor ons. Met de digitale leeromgeving kunnen medewerkers zelf bepalen hoe, waar en wanneer zij willen leren. Bovendien is het leertraject voor zowel medewerkers zelf als voor hun begeleiders heel inzichtelijk. Dat zorgt niet alleen voor een grote kwaliteitsslag in het leren en ontwikkelen, maar ook in de zorg en de kwaliteitsstandaard die we als organisatie willen leveren.”

Rate this post

Print Friendly