Canon Inc. heeft een internationale overeenkomst getekend met de Duitse autofabrikant Volkswagen AG voor de levering van printvoorzieningen voor kantoormedewerkers. In haar hoedanigheid van internationaal partner zal Canon Volkswagen in de komende jaren ondersteunen bij het managen en optimaliseren van haar printvoorzieningen met Managed Print Services. Als onderdeel van deze omvangrijke overeenkomst worden printers van Canon wereldwijd geïnstalleerd op kantoren en in fabrieken van Volkswagen. Zij is verantwoordelijk voor het faciliteren van gebruikers en beheerders door de inzet van verschillende oplossingen en diensten.

Volkswagen gaat met Canon in zee vanwege haar geavanceerde technologische mogelijkheden en zeer betrouwbare apparatuur. Dit maakt het mogelijk wereldwijd dezelfde oplossingen in te zetten en nieuwe applicaties te ontwikkelen die nauwkeurig zijn afgestemd op de eisen van Volkswagen AG. Een andere doorslaggevende factor was de staat van dienst van Canon op het terrein van duurzaamheid, waaronder inspanningen om producten te ontwikkelen die hoge milieuprestaties leveren.

“Volkswagen is erg blij met dit wereldwijde partnership met Canon. Zij wordt verantwoordelijk voor de levering en het beheer van de noodzakelijke printsystemen en –diensten op onze locaties”, vertelt Andreas Wiedemann, hoofd Printing Service Governance van Volkswagen AG.

“Wij zeer trots om met Volkswagen Groep, een toonaangevende speler in de internationale automotive branche, te mogen samenwerken. Deze belangrijke overeenkomst, die is gericht op Managed Print Services, staat aan de basis van een goede en duurzame relatie. Zo waarborgt Canon wereldwijde inzetbaarheid, consistentie en een goed beheer als onderdeel van dit internationale partnership”, aldus Geoff Slaughter, Group Director Global Services van Canon Europe.

Bedrijven die in de internationale zakelijke markt opereren, confronteren leveranciers met steeds hogere eisen aan kantoorapparatuur. Ook wint het vermogen tot het bieden van uniforme diensten en informatiebeveiliging op basis van internationale normen in combinatie met gecentraliseerde aankoop aan belang. Ondernemingen kiezen leveranciers niet langer uitsluitend op basis van productprestaties. Zij kijken ook naar de manier waarop zij invulling geven aan maatschappelijk verantwoord ondernemen.

In 2004 gaf Canon het startsein voor de divisie Global Accountmanagement, dat de verantwoordelijkheid heeft te anticiperen op deze veranderende behoeften. In januari 2004 is dit bedrijfsonderdeel omgedoopt tot Canon Global Services Division. Sindsdien ligt de focus op het optimaliseren van het dienstenaanbod, waaronder de lancering van een website – www.canon.nl/For_Work/business-services/Global-services/index.aspx – die in 23 landen toegankelijk is en naast nieuws een indruk biedt van schaalvoordelen die de Canon Global Services Division kan bieden. Hiermee heeft Canon invulling aan haar streven klanten te voorzien van multifunctionele kantoorsystemen die zijn afgestemd op de moderne werkplek.

Rate this post

Print Friendly