’s-Hertogenbosch, 24 april 2014 – Het Shared Service Center van Ricoh in Kerkrade is onlangs gewaardeerd met de ISAE 3402-verklaring. Opdrachtgevers die hun financiële processen uitbesteden aan Ricoh, zijn door deze verklaring verzekerd van een constant goed beheer van hun processen. In het Ricoh Shared Service Center in Kerkrade worden met name financiële diensten uitgevoerd voor klanten, zoals ‘factuurverwerking-‘ en ‘invoice-to-cash’ processen.
Het intern uitvoeren van financiële processen vormt voor veel organisaties een grote uitdaging. Verwerking van (digitale of analoge) facturen, of het creditmanagement proces kan erg tijdsintensief zijn. Veel organisaties kiezen er daarom voor om deze processen uit te besteden en daarmee extern onder te brengen bij specialisten. Dit bespaart niet alleen tijd en geld, maar voegt daarnaast ook waarde toe aan de organisatie omdat een service provider werkt vanuit een ‘best practise’. Ricoh ontzorgt vele organisaties met dit soort dienstverlening. Op de locatie in Kerkrade waarvoor de ISAE 3402-verklaring is ontvangen, worden vooral financiële processen uitgevoerd voor de klanten van Ricoh.

ISAE 3402 is de internationale standaard voor outsourcing en is een waarborg voor de beheersing van financiële en IT-processen. De internationale standaard wordt uitgegeven door de International Federation of Accountants (IFAC). In het ISAE 3402-register zijn meer dan 180 organisaties geregistreerd.

Marcel Kranenburg, manager Business Process Outsourcing bij Ricoh Nederland: “We zijn erg trots dat ons Shared Service Center deze verklaring heeft ontvangen. We zien steeds vaker dat organisaties bedrijfsprocessen uitbesteden die geen directe bijdrage leveren aan de kern van het bedrijf. Desondanks zijn de processen die we overnemen van onze klanten van belang en een ISAE 3402 verklaring geeft vertrouwen dat we uitstekend in ‘control’ zijn. Dit vertrouwen leidt tot een hogere toegevoegde waarde voor zowel onze bestaande als potentiele klanten”
Mischa van der Vliet, IT-auditor bij AuditConnect, dat de ISAE 3402 heeft afgegeven: “Met veel genoegen hebben we deze verklaring uitgereikt aan Ricoh. Deze internationale standaard wordt alleen toegekend aan serviceorganisaties die voldoen aan strenge eisen omtrent procesbeheersing. Klanten die hun diensten uitbesteden aan het Shared Service Center van Ricoh in Kerkrade weten door de verklaring dat de kwaliteit en betrouwbaarheid van het uitbestede proces onder controle is. Een geruststellende gedachte gezien het belang van de financiële processen die zijn uitbesteed aan Ricoh. We hebben tijdens de audit de medewerkers van Ricoh als zeer professioneel, betrokken en gemotiveerd ervaren.”

Ricoh richt zich met haar Document Process Outsourcingsactiviteiten op het end-to-end optimaliseren van documentintensieve processen. Voorbeelden zijn factuurverwerking, scan- en archiveringsdiensten, digitale postkamers en centrale reprodiensten. Door de uitbesteding hiervan, kunnen medewerkers in organisaties zich richten op hun kerntaken.

Rate this post

Print Friendly