’s-Hertogenbosch, 14 februari 2014 – Ricoh levert vanaf nu de nieuwste Europese versies van FusionPro en MarcomCentral. Beide producten maken deel uit van het groeiende Marketing Resource Management (MRM)-portfolio van Ricoh. Met dit aanbod kunnen grafimediabedrijven opdrachtgevers meer toegevoegde waarde leveren en de overstap maken naar een hun rol als marketingdienstverlener.

Als belangrijkste distributiekanaal voor de FusionPro- en MarcomCentral-producten van PTI Technologies binnen EMEA, blijft Ricoh het aanbod via haar lokale vestigingen verder uitbreiden. Daarnaast verzorgt Ricoh de verkoop, upgrades, lokale ondersteuning en trainingen van FusionPro en MarcomCentral voor zowel nieuwe als bestaande klanten. Daarnaast gaat Ricoh op lokaal niveau gespecialiseerde professionele diensten verlenen voor het complete FusionPro- en MarcomCentral-softwareportfolio op het gebied van advies, bedrijfsontwikkeling en implementatie.

Het FusionPro-softwareportfolio biedt als stand-alone, laagdrempelig product voor VDP (Variable Data Printing) voor grafimediabedrijven mogelijkheden voor één-op-één marketing en personalisatie. Ook is het leverbaar als een geïntegreerd onderdeel binnen MarcomCentral, de Marketing Resource Management-oplossing van Ricoh. FusionPro is wereldwijd reeds meer dan 25.000 keer geïnstalleerd en biedt een breed aanbod aan mogelijkheden voor gepersonaliseerde communicatie, zoals op maat gemaakte brochures, nieuwsbrieven en gerichte direct mail-campagnes. Gebruikers kunnen nog een stap verder gaan met beeldpersonalisatie. Hierbij worden gegevens en beelden gecombineerd tot een aantrekkelijke, gepersonaliseerde afbeelding die geschikt is voor print, e-mail, web en andere marketingkanalen.

MarcomCentral is een uitgebreide web-to-print- en Marketing Resource Management-oplossing die de mogelijkheid biedt om diverse statische, gepersonaliseerde en digitale marketing- en communicatiemiddelen, via een cloudgebaseerde -oplossing, beschikbaar te stellen. Een belangrijk voordeel van het product is de mogelijkheid om – door middel van gecontroleerde toegangsniveaus voor verschillende belanghebbenden binnen een organisatie – het merk en de huisstijl te beheren. Op die manier is een groot gedeelte van de marketing- en communicatiemiddelen van een onderneming toegankelijk vanaf iedere geautoriseerde locatie, waarbij ze wel vanuit een centraal punt worden beheerd.

Jean Paul Schriek, Senior Product Marketeer bij Ricoh Nederland: “Marketingafdelingen van bedrijven en grafimedia-ondernemers onderkennen dat ze krachtige tools nodig hebben voor het beheren en implementeren van de marketing- en communicatiemiddelen waarvoor ze verantwoordelijk zijn. Dit zijn cruciale taken en het is dus essentieel dat ze kunnen werken met een betrouwbare partner. Doordat het TotalFlow-softwareportfolio van Ricoh nu is uitgebreid met FusionPro en MarcomCentral, zorgen wij ervoor dat klanten in Nederland gemakkelijk toegang kunnen krijgen tot de nieuwste oplossingen voor personalisering en marketing-on-demand, én kunnen we de nodige ondersteuning en training bieden.”

Coleman Kane, president en CEO van PTI Marketing Technologies, zegt: “Onze samenwerking met Ricoh speelt een belangrijke rol die verder gaat dan alleen de distributie van producten. Door de samenwerking kunnen klanten uitmuntende lokale ondersteuning en dienstverlening krijgen, zodat ze de mogelijkheden van ons MarcomCentral- en FusionPro-aanbod volop kunnen benutten.”

Beide producten zijn geschikt gemaakt voor de Europese markt en zijn nu beschikbaar in diverse talen, zoals Frans, Duits, Italiaans, Spaans, Nederlands en Zweeds.

 

Rate this post

Print Friendly