Konica Minolta Business Solutions Nederland is bekroond met een European Service Value Award (ESVA) voor haar uitstekende klantenservice en klantgerichtheid. Uit het klanttevredenheidsonderzoek dat is uitgevoerd door het onafhankelijke instituut Service Value en de universiteit St. Gallen uit Zwitserland blijkt dat Konica Minolta tot één van de beste Nederlandse bedrijven op het gebied van klanttevredenheid in 2014 behoort.

Het ESVA-resultaat komt tot stand op basis van beoordelingen van interviews met klanten. De basis vormt daarbij de klantwaarde, die aan de hand van zeven dimensies wordt bepaald. Dit zijn klantgerichtheid, configuratiemogelijkheden van de systemen, communicatie, kostentransparantie, competenties van de medewerkers, samenwerking en kwaliteitscontrole. Konica Minolta Business Solutions Nederland scoorde op deze punten hoger dan de Europese referentiefactor en behaalt hiermee een toppositie onder de Nederlandse bedrijven.

“Het behalen van de European Service Value Award is een bevestiging van de waarde die wij hechten aan klanttevredenheid”, aldus Ruud van Soest, Marketing Manager bij Konica Minolta Business Solutions Nederland. “Doordat wij ons sterk richten op IT-diensten is het belangrijk om de tevredenheid constant te monitoren. ESVA biedt hiervoor een ideaal hulpmiddel.”

 

Rate this post

Print Friendly